UEF-liput.

Joensuun kampus, Aurora-rakennus, sali AU100, sekä verkossa
Yliopistokatu 2, B-sisäänkäynti
Lisää kalenteriin:

Siirtolaisuusinstituutti juhlii 50 toimintavuottaan ja tuo juhlavuoden kiertävän tapahtuman Tutkijaseminaari liikkeellä myös Itä-Suomen yliopiston Joensuun kampukselle. Joensuun seminaari järjestetään yhdessä Itä-Suomen yliopiston Rajat, liikkuvuus ja kulttuuriset kohtaamiset -tutkimusyhteisön tutkijoiden kanssa (BOMOCULT). Puheenvuorot keskittyvät maaseudun muuttoliikkeisiin, maaseutuun maahanmuuttajien toimintaympäristönä sekä entisen Neuvostoliiton alueen muuttoliikkeisiin. Tervetuloa kuuntelemaan ja keskustelemaan!

Seminaarin ohjelma

14:30 Muuttoliike ja maaseutu
Professori Teemu Makkonen, Karjalan tutkimuslaitos ja historia- ja maantieteiden laitos, Itä-Suomen yliopisto

15:10 Maaseutu maahanmuuttajien toimintaympäristönä
Apulaisprofessori Tiina Sotkasiira, yhteiskuntatieteiden laitos, Itä-Suomen yliopisto

15:50 Kommenttipuheenvuoro
Erikoistutkija Pekka Kettunen, Siirtolaisuusinstituutti

16:00 Keskustelu

16:10 Migration in the ex-Soviet Space (eng.)
Dosentti, yliopistonlehtori Paul Fryer, historia- ja maantieteiden laitos, Itä-Suomen yliopisto

16:50 Discussion (eng.)

Tilaisuus järjestetään hybridinä (lähitapaaminen Joensuussa ja Teams-etäyhteys). Ohjelma on avoin, mutta kaikkia osallistujia pyydetään rekisteröitymään. Etäyhteyteen ilmoittautuneille lähetetään Teams-linkki ennen tilaisuutta. Ilmoittautumiset 8.4. mennessä.

Siirtolaisuusinstituutin verkkosivut

Nähtävänä myös Siirtolaisuusinsituutin kiertävä näyttely Tervetuloa, tervemenoa 8.-22.4. Joensuun kampuksella Aurora-rakennuksen aulassa, osoitteessa Yliopistokatu 2, B-sisäänkäynti,

Lisätietoja antaa Markku Mattila, sähköposti markku.mattila@migrationinstitute.fi.