Strateginen vähittäiskaupan johtaminen, lv.2024-2025, monimuoto-opinnot

120 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Osaamistavoitteet:
Tiedolliset: Opiskelija ymmärtää strategia-ajattelun kenttää ja keskeiset käsitteet. Opiskelija ymmärtää vähittäiskauppaan liittyvien keskeisten käsitteiden merkityksen sekä hahmottaa vähittäiskaupan liiketoiminta- ja konseptijohtamisen kokonaisuuden. Hän tuntee strategisen johtamisen prosessin, sekä vähittäiskaupan strategiset erityispiirteet ja menestystekijät. Hän tuntee operatiivisen liiketoiminnan johtamisen työvälineitä sekä ymmärtää tuloksen ja myynninjohtamisen merkityksen niin asiakkaan kuin henkilöstön näkökulmista.

Taidolliset: Opiskelija kykenee luomaan kokonaiskuvan vähittäiskaupan liiketoiminnan johtamisesta ja tuntee kaupan alan strategiset menestystekijät. Hän pystyy jäsentämään strategiaprosessin ja operatiivisen johtamisen yhteyden. Opiskelija omaksuu arvoketjuajattelun ja sen merkityksen kilpailutekijänä. Opiskelija omaksuu esimiestyöhön liittyvän vastuun henkilöstön osaamisen johtamisesta ja kehittämisestä. Hän osaa hyödyntää tutkimustietoa ja -menetelmiä liiketoiminnassa, ja kykenee soveltamaan kurssilla hankkimaansa tietoa käytännön työelämässä.
Opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja: Johtaminen ja kehittäminen, digitalisaatio, sekä kestävyys ja vastuullisuus.

Kurssi antaa valmiuksia toimia vähittäiskaupan palveluksessa erilaisissa esimies- ja asiantuntijatehtävissä.

Asiantuntijaluennot sekä itsenäistä opiskelua. Opintojakson voi suorittaa etäopintoina.

Strategia-ajattelu ja vähittäiskaupan strateginen johtaminen
Vähittäiskauppaliiketoiminta ja sen tutkimus
Ketjutason strategiset valinnat ja linjaukset, konseptijohtaminen, kaupan markkinointistrategiat
Hankinta- ja logistiikkaosaaminen
Operatiivisten liiketoimintaprosessien johtaminen ja ohjaus (esim. BSC)
Asiakaskokemus ja asiakkuuksien johtaminen
Digitalisaatio, monikanavaisuus

Suoritustapa:

Luentokurssi: luennot (hybridinä ja verkkoluentoina) 28 t, luentotentti 4 t, itsenäinen työskentely (kirjallinen harjoitustehtävä) 130 t.
Vierailijaluentoja vähittäiskaupan eri osa-alueiden käytännön asiantuntijoilta.
Kirjallinen yksilötyönä tehtävä harjoitustehtävä, jossa opiskelija perehtyy valitsemaansa teemaan syvällisemmin.
Opiskelu on itsenäistä. Akateeminen opiskelu edellyttää itseohjautuvuutta, hyviä opiskeluvalmiuksia sekä suunnitelmallisuutta. Uusiminen tai korottaminen tapahtuu myös lukuvuodelle määrättyinä ajankohtina.
Huomioi opetuksen ajankohta opintojen suunnittelussa. Opetuksen ajankohdat Peppi-oppaassa

Kirjallisuus

Opettajan ilmoittama materiaali.
Opettaja: Markus Raatikainen, Sari-Johanna Karhapää

Arviointi: Harjoitustehtävä 0-5 (50 %). Harjoitustehtävä on palautettava ennen tenttiin osallistumista. Tentti 0–5 (50 %).

Lisätiedot:

Opintojakso on aineopintotasoinen. Opintojakso voi sisällyttää Markkinoinnin perusopintoihin, Johtamisen perusopintoihin, Markkinointi ja vähittäiskauppa aineopintoihin tai muuhun soveltuvaan opintokokonaisuuteen.

Neuvomme ja opastamme sinua mielellämme jo opintojen suunnittelussa ja kaikissa opintojen vaiheissa. Voit olla yhteydessä sähköpostitse, puhelimitse tai voit varata keskusteluajan etäohjaukseen.

Katso ohjeita opiskeluun avoimessa yliopistossa

Yksittäisen opintojakson hinta on 20 € / opintopiste, ja opintokokonaisuuksille 15 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024–2025.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.

Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä opintoasiainsihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Päiväopetus

Opinnot alkavat 13.9.2024
Opintojaksolle ilmoittautuminen alkaa 7.8.2024 klo 9:00 ja päättyy 6.9.2024.

Suomi
Englanti

Ilmoittaudu

Tämän opintojakson voi sisällyttää Johtamisen perusopintoihin tai Markkinoinnin perusopintoihin. Voit suorittaa perusopinnot yksi opintojakso kerrallaan tai ostamalla kerralla yhden lukuvuoden opiskeluoikeuden koko perusopintokokonaisuudelle. Perusopintokokonaisuuden hinta 450 € (15 €/op), ja yksittäisten opintojaksojen 20 €/op.

Et voi ostaa opintokokonaisuutta, jos olet ostanut yksittäisiä opintojaksoja.

I Ilmoittautumaanpääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jostyönantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä opintoasiainsihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2024-08-07 09:00