Itä-Suomen yliopisto menestyi kansainvälisessä vertailussa

Itä-Suomen yliopisto sijoitus oli tällä kertaa 347. yhdysvaltalaisella Best Global Universities -rankinglistalla. Viime vuonna sijoitus oli 354. Eurooppalaisista yliopistoista Itä-Suomen yliopiston sijoitus on 170. ja suomalaisista yliopistoista neljäs.

U.S. News & World Reportin julkaisema maailmanlaajuinen ranking mittaa muun muassa yliopistojen tutkimuksen tunnettuutta sekä julkaisujen ja viittausten määrää. Kuudetta kertaa julkaistuun kansainväliseen vertailuun oli valittu 1 500 yliopistoa 81 maasta.

Alakohtaisessa vertailussa Itä-Suomen yliopistolla on yhteensä 11 sijoitusta, joista paras on molekulaarisen biologian ja genetiikan 74. sija. Muut alakohtaiset sijoitukset tulivat kategorioissa neurotiede ja käyttäytyminen 141., farmakologia ja toksikologia 167., geotieteet 197., sydän- ja verisuonijärjestelmä 217., ympäristö/ekologia 257., kasvi- ja eläintiede 258., kliininen lääketiede 264., biologia ja biokemia 322., yhteiskuntatieteet ja kansanterveystiede 322. ja fysiikka 697.

Best Global Universities Rankings​​​​​​​