Ortopedi Katriina Paasikallio, erikoistuva lääkäri Mira Ovaska, lääketieteen opiskelija Linda Tyynelä sekä ortopedian ja traumatologian professori Heikki Kröger lääketieteen erikoisalatapahtumassa.

Lääketieteen erikoisalatapahtuma tarjosi eväitä oman alan etsijöille

–  Erikoistuminen kannattaa. On kiva tehdä työtä, jonka asiantuntija tietää itsekin olevansa. Mutta mihin erikoistua, siinäpä kysymys, sanoi anestesiologian ja tehohoidon professori, ammatillisen jatkokoulutustoimikunnan puheenjohtaja Matti Reinikainen lääketieteen erikoisalatapahtumassa Kuopiossa.

Ensimmäistä kertaa järjestetty tapahtuma kokosi huhtikuussa Medistudiaan salin täydeltä lääkärin alkuja, joille oli tarjolla tietoa kaikkiaan 19 lääketieteen erikoisalasta, erikoislääkärikoulutukseen hakemisesta ja EU-alueella lääkärinä toimimiseen pätevöittävästä yleislääketieteen erityiskoulutuksesta. Myös yliopiston uraohjaus esittäytyi. Iltapäivän aikana oli mahdollisuus sekä kuunnella erikoisalojen tietoiskuja että vierailla niiden esittelypisteissä.

Hanna-Leena Kujanen (vas.), Sanna Laakkonen ja Jenna Laakkonen.
Hanna-Leena Kujanen, Sanna Laakkonen ja Jenna Laakkonen.
Synnytysfantomi.
Naistentautien ja synnytysten esittelypisteellä voi harjoitella oikeita otteita synnytykseen.
Minna Lindlöf ja Tuomas Rauramaa.
Leena Alanne.
Lastenneurologit lääketieteen erikoisalatapahtumassa.
– Lastenneurologia on tulevaisuuden ala. Harvinaissairauksien diagnostiikka on tarkentunut ja uusia hoitoja kehitetään, kertoivat lastenneurologian koulutuslääkäri Emmi-Veera Kivivuori ja kliininen opettaja, lastenneurologian erikoislääkäri Anni Saarela.