Snelmmanian pääaula.

Markus Forsberg terveystieteiden tiedekunnan dekaaniksi

Professori, FaT Markus Forsberg on valittu Itä-Suomen yliopiston terveystieteiden tiedekunnan dekaaniksi ajalle 1.1.-31.12.2025. Yliopiston hallitus päätti valinnasta kokouksessaan 12. syyskuuta.

Markus Forsberg on farmasian tohtori ja farmakologian dosentti. Hän on työskennellyt vuodesta 2015 alkaen Itä-Suomen yliopiston farmakologian professorina ja vuodesta 2019 myös osa-aikaisena VTT:n tutkimusprofessorina. Forsberg on toiminut terveystieteiden tiedekunnan varadekaanina vuodesta 2022. Hän johti myös yliopiston Farmaseuttista lääketutkimuskeskusta vuosina 2006–2023.

Marja Laasonen filosofisen tiedekunnan varadekaaniksi

Professori, PsT Marja Laasonen valittiin filosofisen tiedekunnan varadekaaniksi ajalle 1.1.-31.12.2025. Marja Laasonen on psykologi, neuropsykologian erikoispsykologi ja opettaja. Hän on toiminut vuodesta 2021 logopedian professorina ja oppiaineen johtajana Itä-Suomen yliopistossa.

Yliopiston kaikkien tiedekuntien dekaanien ja varadekaanien meneillään oleva nelivuotinen toimikausi ulottuu vuoden 2025 loppuun. Terveystieteiden tiedekunnan nykyinen dekaani Jussi Pihlajamäki on valittu yliopiston tutkimusvararehtoriksi ja filosofisen tiedekunnan nykyinen varadekaani Laura Hirsto koulutusvararehtoriksi 1.1.2025 alkaen, minkä vuoksi nämä dekaanin ja varadekaanin tehtävät täytetään jäljellä olevaksi toimikaudeksi.