psykoterapeuttikoulutus

Vaikuttavuuden tutkimuksen päivillä pohditaan potilaiden osallisuutta tutkimushankkeissa – kuuntele etänä!

Vaikuttavuuden tutkimuksen päivät järjestetään 8.–9.10.2024 Kuopiossa. Ohjelmaan sisältyy sessio, jossa pohditaan potilaiden osallisuutta tutkimuksissa. Kyseinen sessio järjestetään 8.10.2024 klo 13.30–15 ja kaikki kiinnostuneet voivat seurata sitä myös etänä ilmoittautumalla ennakkoon.

Ilmoittaudu Potilaiden osallisuus tutkimushankkeissa – hyötyjä ja vaikuttavuutta? -session etäkuunteluun viimeistään 6.10.2024 osoitteessa https://link.webropolsurveys.com/S/016ABB9B49B00F53

Ilmoittautuneille lähetetään linkki sähköpostitse ilmoittautumisajan päätyttyä.

Sessiossa tarkastellaan potilaiden osallisuuden ja tutkimuskumppanuuden keinoja, hyötyjä ja vaikuttavuutta sekä teoreettisella tasolla että konkreettisten tapausesimerkkien kautta.

Salla Sipari ja Nea Vänskä Metropolia AMK:sta valottavat esityksessään, miten potilaat voivat tutkimuskumppaneina vahvistaa tutkimuksen vaikuttavuutta.

Kokemuksia potilaiden osallisuuden hyödyistä tutkimuksissa kuullaan kolmen esimerkin kautta. Kirsi Kvarnström HUS Apteekista tarkastelee HUSin potilastutkimusraadin hyötyjä tutkijan näkökulmasta. Anna-Liisa Valkama ja Tomi Mäkelä kertovat kokemuksia digitaalisen yksilöllistetyn syöpälääketieteen lippulaivahankkeen iCANin potilas- ja kansalaisvaikuttamisen neuvottelukunnasta. Aimo Strömberg ja Katri Hämeen-Anttila Itä-Suomen yliopiston Lääkepolitiikan tutkimusryhmästä kertovat potilasjäsenen merkityksestä tutkimusryhmän jäsenenä.

Session puheenjohtajana toimii Emma Aarnio Itä-Suomen yliopiston farmasian laitokselta.

Vaikuttavuuden päivät - ohjelma