Avoin yliopisto: Suomi 2B, kevät 2025, etäopetus

40 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Opintojakson sisältö:

• Menneiden tapahtumien kuvaaminen (imperfekti)
  • Ohjeiden antaminen
  • Yhdysvirkkeet
  • Vertailu
  • Loma ja matkailu
  • Suomalaisen yhteiskunnan perusrakenteet ja arkipäivän suomalainen elämäntapa

Osaamistavoitteet:

Opiskelija osaa toimia toistuvissa arkipäivän suomenkielisissä viestintä- ja asiointitilanteissa. Hän osaa ilmaista toiveitaan ja tarpeitaan sekä hoitaa yksinkertaisia asioita myös puhelimessa. Hän tuntee kohteliaisuuskeinoja ja osaa antaa ja seurata suomenkielisiä ohjeita. Hän osaa kuvailla menneitä tapahtumia monipuolisesti. Hän ymmärtää helpoista median sisällöistä niiden pääasiat ja pystyy poimimaan tietoja vakiomuotoisina toistuvista teksteistä. Hän osaa kirjoittaa lyhyitä tekstejä, ja selviytyy rutiininomaisista viestintätilanteista, joissa vaihdetaan tietoa tutuista aiheista. Opiskelija tiedostaa, mihin hänen kielitaitonsa riittää. Hän osaa vaikuttaa sanallisesti ympäristöönsä ja itseään koskeviin asioihin. Hän tuntee suomalaisuuden ja suomalaisen yhteiskunnan perusrakenteita. Kielitaidon tavoitetaso on Eurooppalaisen viitekehyksen taitotaso A2.1.

Suoritustavat: Aktiivinen osallistuminen etäopetukseen, itsenäinen työskentely verkkoympäristössä ja annettujen oppimistehtävien suorittaminen. Kirjallinen lopputentti. Opintojakson hyväksytty suorittaminen ja tenttiin osallistuminen edellyttävät aktiivista osallistumista opetukseen ja opintojaksoon kuuluvien tehtävien tekemistä hyväksytysti annetussa aikataulussa. Opintosuoritus katsotaan keskeytyneeksi, kun opiskelija ei ole palauttanut tehtäviä määräaikana.

Aikataulu: Opintojakso järjestetään 17.3.-5.5. Etäopetus maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 12-14.

Lisätietoja sekä opetusaikataulut löytyvät Peppi-opinto-oppaasta.

Tälle kurssille osallistuminen edellyttää aiempia opintoja suomen kielessä (esim. Suomi 2A-kurssi). Ennen ilmoittautumista voit tehdä lähtötasotestin, jonka avulla voit arvioida, onko tämä kurssi sopiva sinulle.

Yksittäisen opintojakson hinta on 20 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024 - 2025. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.

Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit. Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.  Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä opintoasiainsihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus
Suomi
Englanti

Ilmoittaudu

I Click the registration button on this page. You will be directed to an online form where you can register by filling in your personal information and the course(s) you wish to register to. Please fill in your information carefully. Please note that the registration is binding. The invoice for the study fee will be sent to you by post or email.

For more information on study fees and payment and cancellation terms, please see: Registration, study fees and right to study | University of Eastern Finland (uef.fi)

II Your registration will typically be processed in 2-5 working days. During peak registration periods, this may take up to 10 days. After this period, you will get an automatic message which includes a link to the starting instructions. Please read and follow the instructions carefully.  If you do not have a UEF username, you will also get instructions for activating one. Access rights will be added to your username when your study right begins.

If you can’t find these messages, remember to check your email’s trash folder, and contact the open university staff if needed.

If your employer will pay your tuition fee, please contact our secretary. Their contact information can be found below.

Ilmoittautuminen alkaa:
2024-11-25 09:00