Avoin yliopisto, Suomi 3, Joensuu tai Kuopio, syksy 2024

Jatkuva oppiminen verkkosivut

Opintojakson sisältö:

• toiveet ja tulevaisuudensuunnitelmat
  • väittely, mielipiteen ilmaiseminen ja oman näkemyksen puolustaminen
  • media
  • opinnot
  • aikamuodot, verbintaivutus passiivissa ja passiivimuotoisten verbien monipuoliset käyttötavat
  • Suomen historiaa, kulttuuria ja yhteiskunnan rakenteita

Osaamistavoitteet:

Opiskelija

• Osaa toimia suomeksi monissa opintojen edellyttämissä tilanteissa ja pystyy poimimaan pääkohtia laajoistakin kokonaisuuksista, jos kieli on selkeää yleiskieltä ja aihealue tuttu.
  • Pystyy seuraamaan median ajankohtaisia tekstejä ja hankkimaan kielitaitonsa varassa uutta tietoa.
  • Osaa kertoa monipuolisesti menneistä tapahtumista ja suunnitelmistaan.
  • Ymmärtää ja osaa itse tuottaa tunteiden ja toiveiden kuvauksia.
  • Pystyy osallistumaan keskusteluun ja esittämään suomen kielellä jäsentyneitä mielipiteen ilmauksia.
  • Tuntee Suomen historiaa ja kulttuuria sekä yhteiskunnan perusrakenteita.

Kielitaidon tavoitetaso on Eurooppalaisen viitekehyksen taitotaso A2.2.

Suoritustavat: Opintojakso järjestetään lähiopetuksena Joensuun ja Kuopion kampuksilla. Ryhmä kokoontuu samanaikaisesti molemmilla kampuksilla MLC-saleissa, joiden välillä on videoyhteys.

Opintojaksoon kuuluvat luennot, suulliset ja kirjalliset pari- ja ryhmäharjoitukset, vertaispalaute ja itsenäinen työskentely.

Opintojakson hyväksytty suorittaminen ja mahdolliseen tenttiin osallistuminen edellyttävät aktiivista osallistumista ja opintojaksoon kuuluvien tehtävien tekemistä hyväksytysti annetussa aikataulussa.

Aikataulu: 10.9.-5.12. Opetus Joensuun ja Kuopion kampuksilla tiistaisin ja torstaisin klo 14-16.

Lisätietoja opintojaksosta löytyy Peppi-opinto-oppaasta.

Opintomaksu on 20 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024–2025.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.

Päiväopetus
Suomi
Englanti

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2024-08-08 09:00