Avoin yliopisto, Suomi 4, Joensuu tai Kuopio, kevät 2025

80 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö:

• asuminen, terveys, hyvinvointi, työ ja työttömyys, ympäristökysymykset, vähemmistöt
  • kokonais- ja osaobjektin käyttö
  • minikonferenssi
  • työnhaku
  • idiomaattiset ilmaukset

Osaamistavoitteet:

Opiskelija

• osaa toimia opintojen ja työelämän epämuodollisissa ja joissakin muodollisissa viestintätilanteissa.
  • ymmärtää asiatyylistä suullista ja kirjallista viestintää sekä tunnistaa ja kykenee osin käyttämään eri puherekistereitä.
  • osaa esitellä omaa tieteenalaansa ja akateemisen mielenkiintonsa kohteita yksityiskohtaisesti.
  • pystyy seuraamaan mediassa käytävän toistuvan yhteiskunnallisen keskustelun sisältöjä esimerkiksi työllisyydestä, terveydestä, hyvinvoinnista ja ympäristökysymyksistä.
  • tuntee Suomen yhteiskunnan toimintaa ja perusrakenteita (esimerkiksi koulutusjärjestelmä, työnhaku)

Kielitaidon tavoitetaso on Eurooppalaisen viitekehyksen taitotaso B1.

Suoritustavat: Opintojakso järjestetään lähiopetuksena Joensuun ja Kuopion kampuksilla. Ryhmä kokoontuu samanaikaisesti molemmilla kampuksilla MLC-saleissa, joiden välillä on videoyhteys.

Opintojaksoon kuuluvat luennot, suulliset ja kirjalliset pari- ja ryhmäharjoitukset, vertaispalaute ja itsenäinen työskentely.

Opintojakson hyväksytty suorittaminen ja mahdolliseen tenttiin osallistuminen edellyttävät aktiivista osallistumista ja opintojaksoon kuuluvien tehtävien tekemistä hyväksytysti annetussa aikataulussa.

Aikataulu: 14.1.-15.4.2025 Opetus Joensuun ja Kuopion kampuksilla tiistaisin ja torstaisin klo 14-16.

Lisätietoja opintojaksosta löytyy Peppi-opinto-oppaasta.

Opintomaksu on 20 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024–2025.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.

Päiväopetus
Suomi
Englanti

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2024-11-25 09:00