Nainen istuu sohvalla ja lukee kirjaa

Avoin yo: Markkinointi- ja yhteisöviestintä, lv 2022-2023, verkko-opinnot

Avoin yliopisto
smart for good
Laajuus:
6 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen, Liiketalous ja kansainvälisyys
Toteutusmuoto:
Verkko-opetus, Itsenäinen opiskelu
Hinta:
72 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Viestinnän johtaminen ja suunnittelu. Työyhteisö- ja johtamisviestintä. Mediasuhteet ja kriisiviestintä. Mainonta ja PR. Sosiaalinen media markkinointi- ja yhteisöviestinnässä. Tutkimuksellinen kirjoittaminen.

Suoritustapa: Verkko-opinnot, oppimistehtävät, essee.

Oppimateriaali:

1. Tench, R. & Yeomans, L. (toim.) 2014 tai uudempi. Exploring public relations. Harlow: Pearson. (saatavilla myös e-kirjana)

2. Juholin, E. 2017. Communicare! Viestinnän tekijän käsikirja. Helsinki: Infor.

3. Artikkelit ja muu materiaali

Opiskelija osaa
• määritellä viestinnän osana yritysten ja yhteisöjen strategista johtamista
• soveltaa viestinnän teorioita ja malleja työelämän viestintätilanteisiin
• tunnistaa erilaiset viestintätilanteet ja valita niihin soveltuvat viestintävälineet
• rakentaa viestintäsuunnitelman
• etsiä viestintään liittyvää tutkimustietoa ja hyödyntää sitä viestintäaiheisessa esseessä

Opinnot soveltuvat kaikille markkinointiviestinnästä ja siihen liittyvistä ilmiöistä kiinnostuneille.

Verkko-opinnot. Opintojaksolle ilmoittautuminen alkaa 8.8.2022 klo 9:00 ja päättyy 1.4.2023 klo 15:00.

Oppimistehtävät palautettava ennen esseen palauttamista. Esseen vaihtoehtoiset palautuspäivät lv. 2022-23: 31.10.2022, 31.12.2022, 28.2.2023, 30.4.2023.

Moodle kurssiympärisö avautuu 15.9.2022.

Suositellaan Johtamisen perusteet tai Markkinoinnin perusteet tai vastaavat tiedot.

Suoritukset arvioidaan asteikolla HYV/HYL, 0-5

Oppimistehtävät hyväksytty/hylätty, essee 100 % 0-5

Yksittäisen opintojaksojen hinta on 12 € /opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2022-2023.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot https://www.uef.fi/fi/ilmoittautuminen-opintomaksu-ja-opiskeluoikeus#accordion-20295

Kirjallisuuden hankinta-/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä; katso yhteystiedot alla.

Koulutussihteeri Aija Turunen aija.turunen@uef.fi, puh. 050 467 8806

Ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostiisi viestin, joka sisältää opintomaksun maksulinkin, jolla maksaen vahvistat ilmoittautumisen. Ohjeet opintojen aloittamiseen tulevat sähköpostiisi seitsemän päivän kuluessa ilmoittautumisesta. Mikäli et saa viestejä, tarkistathan sähköpostisi roskapostikansion.

Opintojakso on aineopintotasoinen. Opintojakso kuuluu Markkinoinnin perusopintoihin, Johtamisen ja markkinoinnin perus- tai aineopintoihin.

Katso tallenne opintojen aloittamisesta avoimessa yliopistossa (kesto n. 5 min).

Suomi