Johdanto metsätieteisiin ja metsätalouteen 2, syksy 2024

Hinta:
0 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tavoitteet: Opiskelija tutustuu metsien roolin tutkimuskohteena ja tutkimuksessa käytettäviin menetelmiin. Opiskelija ymmärtää metsänhoidon ja metsäsuunnittelun perusteita ja käytännön menetelmiä kestävän metsätalouden toteuttamisen kannalta.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
   - on orientoitunut kriittisesti lukemaan metsätieteiden tutkimusartikkeleita.
   - osaa soveltaa digitaalisia viestintä ja vuorovaikutustaitoja sekä yhteisöllistä kirjoittamista.

Sisältö: Metsätuhojen ehkäisy, metsäteknologia, metsänhoito, metsäsuunnittelu, metsänmittaus ja metsätietojärjestelmät. Metsiin liittyviä ajankohtaisia kysymyksiä ja tarkastellaan metsätieteiden tutkimustuloksia.

Oppimateriaali: Kurssilla osoitettava kirjallisuus.

Kohderyhmä: Kaikille alasta kiinnostuneille, alan opintoja suunnitteleville, muiden opintojen tueksi ja ammatillisen osaamisen kehittämiseksi.

Opintojaksolle voidaan ottaa max. 40 Avoimen yliopiston opiskelijaa.

Suoritustavat: Opetusvideot, harjoitukset, oppimispäiväkirja ja yhden päivän pakollinen maastoretki
   - Vaihtoehtoiset harjoitukset lähiopetuksena tai verkossa
   - Oppimispäiväkirja verkossa
   - Maastoretki lähiopetuksena Joensuussa. Retkipäivä avoimen opiskelijoille 27.9.2024, klo 8-16.

Toteutustavat: Monimuoto-opinnot. Voidaan suorittaa verkossa maastoretkeä lukuun ottamatta. Opetusvideot, harjoitukset joko lähiopetuksena tai verkossa DigiCampus-ympäristössä. Maastoretki Joensuussa.

Opettaja: Piritta Torssonen

Opintojakso toteutetaan 6.9. - 31.10.2024. Opintojakson tarkemmat tiedot ja aikataulut löytyvät Pepin opinto-oppaasta. Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti.

Opintojaksolle voidaan ottaa max. 40 Avoimen yliopiston opiskelijaa.

Tämä opintojakso on osa Metsätieteen perusopintokokonaisuutta ja Metsien monimuotoisuus – osaamismerkkiä.

Opintojakso on maksuton Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palavelukeskuksen (JOTPA) rahoittaman Biodiversitetti nyt -hankkeen ajan, 31.12.2024 saakka.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opintojakson opiskeluoikeusaika on 6.9. - 31.10.2024.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Kellonajasta riippumaton
Päiväopetus
2 kuukautta
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumislomakkeelle, josta valitset opintojakson, jolle ilmoittaudut ja annat henkilötietosi.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen maksu- ja perumisehtoihin

II Ilmoittautumisesi käsitellään opintoasiainsihteerin toimesta pääasiallisesti 5 arkipäivän kuluessa, maksimissaan 10 arkipäivässä. Käsittelyajan jälkeen saat opintojen aloitusohjeet sähköpostitse. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansioja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Opintojaksolle voidaan ottaa max. 40 Avoimen yliopiston opiskelijaa ilmoittautumisjärjestyksessä.

Ilmoittautuminen alkaa:
2024-08-07 09:00