Johdanto ranskan opintoihin, lähiopetus/ etäopinnot, Joensuu, lv. 2024-2025

40 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Kohderyhmä:

Ranskan kielen ja kulttuurin opinnoista kiinnostuneet, ranskan kieli ja kulttuuri-perusopintoja suorittavat opiskelijat.

Sisältö:

• Ranskan kieli Suomessa ja maailmalla: ranskan kielen asema ja merkitys (Suomi, EU, kansainväliset yhteisöt), Ranska-yhdistykset
• ranskankielisten maiden maan- ja kulttuurituntemusta lyhyesti: maantietoa, kulttuuria, kolonialismin historiaa, opiskelijoiden mielikuvien/stereotypioiden kautta
• tiedonhaku ranskan opiskelussa: sanakirjat, tietokannat
• suullisen ja kirjallisen kielitaidon aktivointia.

Osaamistavoitteet:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija on aktivoinut ranskan kielen suulliset ja kirjalliset taitonsa. Hän tuntee ja osaa käyttää joitakin laadukkaita sähköisiä ranskan kielen resursseja. Opiskelijalla on käsitys ranskan kielen asemasta Suomessa ja maailmalla.

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Pepin opinto-oppaassa (HUOM. avautuu uuteen välilehteen). Löydät Pepin opinto-oppaasta (HUOM. avautuu uuteen välilehteen) myös opintokokonaisuuden tiedot.

Opintojakso on pakollinen opintokokonaisuudessa ranskan kielen ja kulttuurin perusopinnot.

Tämän opintojakson hyväksytty suoritus on yksi valintamenettelytapa, jolla opiskelija voidaan valita suorittamaan ranskan kielen ja kulttuurin perusopintokokonaisuutta avoimessa yliopistossa.

Tämä opintojakso on avoinna kaikille kiinnostuneille, eikä vaadi myönnettyä opiskeluoikeutta ranskan perusopintoihin.

Kaikille avoimet Itä-Suomen yliopiston avoimen yliopiston infotilaisuudet syksyllä 2024

Infotilaisuuksiin ei ole ennakkoilmoittautumista. Osallistu alla olevien linkkien kautta. Lämpimästi tervetuloa!

Avoimen yliopiston yleinen info:

Tiistai 13.8.2024 klo 17.00–18.00.

Liity tapaamiseen tästä (toteutetaan Teamsissä)

Ranskan opintoinfo:

Maanantai 2.9.2024 klo 16:30-18.00.

Liity tapaamiseen (toteutetaan Zoomissa)

Katso tallenne opintojen aloittamisesta avoimessa yliopistossa (kesto n. 5 min).

Lue sivuiltamme ranskaa opiskelleen Pauliinan opiskelijatarina.

Suoritustavat:

1) Säännöllinen ja aktiivinen osallistuminen ranskaksi pidettäviin harjoitustunteihin. Kurssisuorituksessa tuntimäärä on 54, josta 12 kontaktiopetusta ja 2 kurssikuulustelusta. Opiskelijan itsenäisen työn osuus on tällöin 40 tuntia. Osa tunteista voidaan pitää etänä.

2) Jos opiskelija on estynyt olemasta läsnä kurssiin voi osallistua etänä. Suoritustavasta on erikseen sovittava vastuuopettajan kanssa.

Opetus järjestetään Joensuun kampuksella.

Opintojakson kuulustelu pidetään 11.9. 2024 klo 11–12.

Geneeriset taidot: digitalisaatio, kansainvälisyys, kriittinen ajattelu, oman asiantuntijuuden tunnistaminen ja kehittäminen, vuorovaikutus ja viestintä.

Yksittäisen opintojakson hinta on 20€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024-2025.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä opintoasiainsihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton
Päiväopetus

Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti.

Löydät Pepin opinto-oppaasta (HUOM. avautuu uuteen välilehteen) opintojaksojen aikataulut. Avoimen yliopiston ilmoittautumisryhmän tiedot sisältävät vain ilmoittautumisajankohdan, katso opetuksen aikataulu opetusajat -kohdasta.

Kampus: Joensuu.

Avoimen yliopiston yleinen info:

Tiistai 13.8.2024 klo 17.00–18.00.

Liity tapaamiseen tästä (toteutetaan Teamsissä)

Ranskan opintoinfo:

Maanantai 2.9.2024 klo 16:30-18.00.

Liity tapaamiseen (toteutetaan Zoomissa)

Katso myös tallenne avoimen yliopiston opintoihin ilmoittautumisesta (kesto n. 5 min).

Ranskan kielen opintoinfo marraskuun haussa paikan saaville opiskelijoille järjestetään vuodenvaihteessa. Lisätietoa tästä laitetaan valituille opiskelijoille.

Suomi
muu

ranska

Ilmoittaudu

Ilmoittautumisohje

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opinto on avattu tutustumista varten. Lisää se opintokoriin. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

III Ilmoittautumisen käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Ilmoittautumisen käsittelyn päätteeksi saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos et ole opiskellut Itä-Suomen yliopistossa, saat lisäksi käyttäjähallinnan UEF-tunnuksen aktivointiohjeen. Jos sinulla on jo UEF-tunnus, vaihda tunnuksesi salasana.

Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä opintoasiansihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2024-08-08 09:00