Johdatus kestävän tulevaisuuden opintoihin, B-osa, kevät 2025

Hinta:
40 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Tavoitteet: Johdatus kestävän tulevaisuuden opintoihin B-osa on täydentävä jatko-osa Johdatus kestävän tulevaisuuden opintoihin A-osalle. Tavoitteena on syventää tietämystä kestävyydestä ilmiöpohjaisesti eri teemojen kautta ja lisätä ymmärrystä eri tieteenalojen lähestymistavoista kestävyyteen ja ympäristötutkimukseen. Kurssilla opitaan ryhmätyötaitoja, monitieteisiä ongelmaratkaisutaitoja, tutkimuksen suunnittelua, tiedonhankinta- ja digitaalisia taitoja. Opiskelija myös vahvistaa valmiuksiaan käydä tieteidenvälistä keskustelua. Kurssin suoritettuaan opiskelija tuntee paremmin Itä-Suomen yliopistossa tehtävää ympäristötutkimusta.

Sisältö: Kurssilla on luentoja ympäristöteemoista eri tieteenalojen edustajien esitteleminä. Teemojen käsittelyssä korostuu kestävyysnäkökulma. Teemat voivat vaihtua vuosittain, mutta niitä ovat esimerkiksi: ympäristöoikeudenmukaisuus, ilmasto, luonnon monimuotoisuus, ruoka, vesi, teknologiat, ympäristökulttuurit ja aistittu luonto. Kurssilla opiskelijat laativat monitieteisen ryhmätehtävän, jossa harjoitellaan kysymyksenasettelua ja tiedonhankintaa eri tieteenalojen näkökulmasta. Ryhmätehtävän tuloksista laaditaan videoitu miniverkkoluento.

Oppimateriaali: Luennot, opettajien erikseen ohjeistama kirjallinen materiaali, Johdatus kestävän tulevaisuuden opintoihin A-osan kurssimateriaali = Climate Universityn Kestävyys.nyt kurssin materiaali. Muu itsenäisesti ja ryhmässä etsittävä teemakohtainen materiaali.

Kohderyhmä: Kaikki asiasta kiinnostuneet, kestävän tulevaisuuden perusopinnoista kiinnostuneet.

Suoritustavat: Eri alojen asiantuntijoiden lähiopetusta n. 17 h, verkkoluentoja 4 h sekä itsenäistä ja ryhmätyöskentelyä 33 h. Osa opetuksesta voi tapahtua videoiden välityksellä.

Toteutustavat: Opintojakso suoritetaan lähiopetuksessa Joensuun kampuksella. Opintojakso edellyttää ryhmätyöskentelyä ja yhteisiin kokouksiin osallistumista. Luennoilla on läsnäolovelvollisuus, yhdeltä luentokerralta voi olla poissa ilman erityisiä perusteita. Opintojaksolla on käytössä DigiCampusalusta.

Opiskelija voi suorittaa opintojakson tietyissä poikkeustapauksissa myös etänä tai syyslukukaudella esseesuorituksena, ota tällöin yhteyttä ennen ilmoittautumista Jatkuvan oppimisen asiantuntijaan, Tiina Pyrstöjärvi (tiina.pyrstojarvi@uef.fi).

Opettaja: Anna Mustonen

Esitietovaatimukset: Johdatus kestävän tulevaisuuden opintoihin A-osa, 3 op -opintojakso suoritettuna.

Opintojakso toteutetaan 31.3. - 9.5.2025. Opintojakson tarkemmat tiedot ja aikataulut löytyvät Pepin opinto-oppaasta. Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti.

Opintojakso sisältyy Kestävän tulevaisuuden perusopintokokonaisuuteen.

Yksittäisen opintojakson hinta on 20 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024-2025.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä opintoasiainsihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus
2 kuukautta
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Aloitusohjeet sisältävät myös linkin oppiaineen kokonaisuus-Moodleen, josta löydät jaksokohtaiset aloitusohjeet. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä opintoasiainsihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2024-11-25 09:00