Nainen istuu sohvalla ja lukee kirjaa

Johdon laskentatoimen jatkokurssi, lv 2024-2025, verkko-opinnot

Avoin yliopisto
smart for good
Laajuus:
6 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Liiketalous ja kansainvälisyys
Toteutusmuoto:
Verkko-opetus, Itsenäinen opiskelu
Hinta:
120 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa

• tunnistaa johdon laskentatoimessa teoreettisesti hyväksi havaitut lähestymistavat liiketoiminnan taloudellisessa ohjauksessa.

• soveltaa monipuolisesti erilaisia johdon laskentatoimen menetelmiä, kuten kustannuslaskentaa ja budjetointia sekä julkisissa että yksityisissä yhteisöissä.

• määritellä organisaatioiden yhteiskuntavastuut liiketoiminnassa.

• laatia laskelmia monimutkaisia laskentatilanteita varten.

• analysoida organisaatioiden taloudellista tilaa ja kehittymistä laskelmien avulla.

Tämä opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja: Englannin kielisen artikkelin referointi ja esittäminen sekä SAP-osion englanninkielinen materiaali tukevat opiskelijan kansainvälisiä taitoja.

Kurssin yhteiskuntavastuu-materiaali tukee opiskelijan kestävyyden ja vastuullisuuden ymmärrystä.

Opintojakso kuuluu Itä-Suomen yliopiston avoimessa yliopistossa suoritettaviin Laskentatoimen ja yritysjuridiikan aineopintoihin, Laskentatoimen ja rahoituksen aineopintoihin sekä Markkinointi ja vähittäiskauppa aineopintoihin. Voit opiskella koko opintokokonaisuuden tai valita yksittäisiä opintojaksoja.

Opintojakso suoritetaan verkko-opintoina. Opintojakson osallistuminen edellyttää laskentatoimen perusteiden (6 op) ja johdon laskentatoimen perusteiden (6 op) opintojaksojen sisältöjen hallintaa.

Sisältö
Strateginen suunnittelu ja ohjaus, suorituksen mittaaminen mm. tasapainotettu mittaristo, toiminnanohjaus ja yhteiskuntavastuut.

Suoritustapa:

Opinnot suoritetaan verkko-opintoina perehtymällä oppimateriaaliin, tekemällä laskuharjoituksia ja palauttamalla oppimistehtäviä ja tekemällä verkkotentti oppimisympäristössä.
Opiskelu on täysin itsenäistä. Akateeminen opiskelu edellyttää itseohjautuvuutta, hyviä opiskeluvalmiuksia sekä suunnitelmallisuutta. Opintojaksolla on vaihtoehtoisia suoritusajankohtia, joista valitset itsellesi sopivan. Uusiminen tai korottaminen tapahtuu myös lukuvuodelle määrättyinä ajankohtina. Huomioi suoritusajankohdat opintojen suunnittelussa.

Vaihtoehtoiset tenttipäivät lv. 2024-2025: ti 5.11.2024, ti 25.2.2025, ti 13.5.2025 klo 12- (24t)

Kirjallisuus:
• Rajan-Datar-Horngren, Cost Accounting, A Managerial Emphasis, Global edition, 15th edition, 2015
• Järvenpää, Länsiluoto, Partanen, Pellinen, Talousohjaus ja kustannuslaskenta, 2015.
• Muu luennoitsijan ilmoittama materiaali

Opettaja: Pasi Syrjä

Arviointi: 0-5

Edeltävät opinnot: Johdon laskentatoimen perusteet

Lisätiedot: Opintojakso on aineopintotasoinen ja se kuuluu Laskentatoimen ja yritysjuridiikan, Laskentatoimen ja rahoituksen sekä Markkinointi ja vähittäiskauppa aineopintoihin.

Neuvomme ja opastamme sinua mielellämme jo opintojen suunnittelussa ja kaikissa opintojen vaiheissa. Voit olla yhteydessä sähköpostitse, puhelimitse tai voit varata keskusteluajan etäohjaukseen.

Katso myös ohjeita opiskeluun avoimessa yliopistossa.

Osaat

· tunnistaa johdon laskentatoimessa teoreettisesti hyväksi havaitut lähestymistavat liiketoiminnan taloudellisessa ohjauksessa.
· soveltaa monipuolisesti erilaisia johdon laskentatoimen menetelmiä.
· määritellä organisaatioiden yhteiskuntavastuut liiketoiminnassa.
· laatia laskelmia monimutkaisia laskentatilanteita varten.
· analysoida organisaatioiden taloudellista tilaa ja kehittymistä laskelmien avulla.

Yksittäisen opintojaksojen hinta on 20 €/opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024-2025.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton

Opintojakso on joustavasti tarjolla lukuvuoden aikana ja voit aloittaa opinnot itsellesi sopivana ajankohtana. Opintojaksossa on vaihtoehtoisia suoritusajankohtia, joista voit valita itsellesi sopivan ja suorittaa muutoin opintoja omassa aikataulussa itsenäisesti.

Vaihtoehtoiset tenttipäivät ti 5.11.2024, ti 25.2.2025, ti 13.5.2025 klo 12- (24t)

Suomi

Ilmoittaudu

Ilmoittautumisohje:

I Ilmoittautumaanpääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintojakso on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintojaksoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jostyönantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä opintoasiainsihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2024-08-07 09:00