Kasvatuksen yhteiskunnalliset perusteet, koulutuskohtainen osa (varhaiskasvatus), kevät 2025

Avoin yliopisto
smart for good
Laajuus:
3 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Joensuu
Kategoria:
Opetus, kasvatus ja psykologia
Toteutusmuoto:
Itsenäinen opiskelu, Etäopetus
Hinta:
60 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Sisältö:

Kasvatuksen yhteiskunnallisen tutkimuksen luonne, keskeiset käsitteet ja teoriat. Koulutuksen funktiot. Kasvatuksen ja koulutuksen merkitys suomalaisen yhteiskunnan eri ikäryhmille.

Tavoitteet:

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tietää kasvatussosiologisen tutkimuksen perusasetelmia ja peruskäsitteitä

- tietää kasvatuksen ja koulutuksen yhteiskunnallisen tutkimuksen keskeisiä teoriasuuntauksia

- tuntee koulutuksen yhteiskunnallisia funktioita ja osaa pohtia koulutuksen yksilöllisiä ja yhteiskunnallisia merkityksiä

- ymmärtää lapsuuden yhteiskunnallisia ulottuvuuksia

- edistyy kriittisen ajattelun taidoissaan

Kohderyhmä:

Varhaiskasvatuksen yhteiskunnallisista perusteista ja kehityksestä kiinnostuneille, varhaiskasvatuksen perusopintoja suorittavat

Suoritustavat

Yksilö- tai ryhmätehtävä, joita koskevat tiedot annetaan yhteisen tapaamisen yhteydessä. Suorittamista koskevat tiedot annetaan myös Teams-verkkoympäristössä yhteisen tapaamisen jälkeen. Yksilö- tai ryhmätehtävä perustuu sekä eriytyvän osan kirjallisuuteen että muuhun aineistoon, joka ilmoitetaan opintojakson alussa.

Oppimateriaalit

Kirjallisuus: Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Muu aineisto: Ilmoitetaan opintojakson alkaessa.

Katso ohjeita avoimeen yliopistoon ilmoittautumisesta ja opintojen aloittamisesta (tallenteen kesto n. 5 min).

Yksittäisen opintojakson hinta on 20€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024-2025.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä opintoasiainsihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Ilmoittautuminen avautuu 25.11.2024

Kellonajasta riippumaton

Tutustu opintojaksoon ja sen aikatauluihin Pepin opinto-oppaassa
Avaa sivun yläosassa oleva sininen toteutus-palkki ja katso tarvittaessa opetuksen aikataulu mahdollisesta opetusryhmästä. ”Avoimen pienryhmä” on tekninen nimike, ei oikea opetusryhmä.

Huomaa, että avoimen yliopiston opiskelijaksi ilmoittautuminen päättyy noin viikkoa aiemmin kuin opetukseen ilmoittautuminen Pepissä.

Suomi