Iloisia ihmisiä opiskelemassa ryhmätyötilassa.

Konfliktit työpaikalla. Miten tunnistan ja toimin -verkkokurssi

Täydennyskoulutus
Verkkokurssilla syvennytään työyhteisön konflikteihin, niiden taustalla oleviin ilmiöihin sekä konfliktin tunnistamiseen ja käsittelyyn eri toimijoiden näkökulmasta käsin. Saat myös eväitä konfliktin käsittelyyn työyhteisösovittelun keinoin.
smart for good
  • Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen
  • HRakatemia
Laajuus:
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen
Toteutusmuoto:
Verkko-opetus
Hinta:
139 € (alv 25,5%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Verkkokurssilla opit tunnistamaan ja ymmärtämään keskeisiä konfliktien taustalla olevia ilmiöitä ja niiden kehittymistä eri tilanteissa. Tunnistat omat vahvuudet ja kehittämiskohteet suhteessa konfliktien käsittelyyn omasta työroolista käsin. Perehdyt tapausesimerkkien avulla restoratiivisen sovittelun prosessiin. Verkkokurssi soveltuu myös kaikille niille, jotka haluavat saada perustietoa konfliktien syntymekanismeista, niiden kehittymisestä ja käsittelystä.

Verkkokurssi muodostuu kolmesta teemasta:

1. Konfliktien taustalla olevat ilmiöt ja niiden tunnistaminen

2. Konfliktien käsittely

3. Restoratiivinen työyhteisösovittelu

Verkkokurssi koostuu verkkotallenteista ja -materiaalista sekä omatoimisesta opiskelusta (pohdintatehtävät). Verkkokurssin voit suorittaa omaan tahtiisi DigiCampus-oppimisympäristössä. Verkkokurssi on käytettävissä 3 kuukautta ilmoittautumisajankohdasta alkaen.

Verkkokurssi on täydennyskoulusta, josta ei kerry opintopisteitä. Verkkokurssi ei sisällä arvioitavia tehtäviä eikä kurssin suorittamisesta saa arvosanaa. Verkkokurssista saat ladattua ohjeiden mukaisesti osaamismerkin.

• Tunnistaa tilanteita, jotka johtavat konflikteihin

• Ymmärtää keskeiset konfliktien syntymekanismit ja ilmiöitä niiden taustalla

• Saa eväitä konfliktien käsittelyyn omasta roolista käsin

• Ymmärtää restoratiivisen työyhteisösovittelun käsitteen ja prosessin

• Soveltaa sovittelun perusperiaatteita omassa työroolissaan ja tunnistaa, milloin työyhteisön ulkopuolisen sovittelijan käyttäminen on tarpeellista

Kaikki, jotka haluavat saada perustietoa työyhteisön konflikteista ja eväitä niiden käsittelyyn sovittelun keinoin. Sisältö soveltuu erityisesti esihenkilöille ja HR -tehtävissä toimiville sekä työsuojeluhenkilöstölle. Verkkokurssille osallistuminen ei edellytä aikaisempaa osaamista tai koulutusta aiheesta.

139,00 € (sis. alv 25,5 % = 28,24 €)

Verkkokurssille osallistumisen voi perua 14 kalenteripäivän sisällä ilmoittautumisesta, mikäli asiakas ei ole aloittanut verkkokurssin suorittamista. Jos ilmoittautuminen perutaan myöhemmin laskutetaan asiakkaalta koulutuksen hinta  kokonaisuudessaan, vaikka asiakas ei olisi aloittanut verkkokurssin suorittamista. Verkkokurssin suorittamisella tarkoitetaan sitä, että asiakas on
kirjautunut saamallaan kurssiavaimella oppimisympäristöön. Tällöin perumisoikeus ei ole enää voimassa. Peruminen tehdään sähköpostilla koulutuskoordinaattori Anne Pennaselle, annemaarit.pennanen@uef.fi tai koulutussihteeri Sanna Nissiselle, sanna.nissinen@uef.fi.

Verkkokurssi on käytettävissä kolme (3) kuukautta  ilmoittautumisajankohdasta.

Koulutus voidaan perua järjestäjän toimesta ilman, että siitä aiheutuu järjestäjälle maksuvelvoitetta.