Markkinoinnin perusteet, lv 2024-2025, verkko-opinnot
- Laajuus:
- 6 opintopistettä
- Kampus tai kaupunki:
- -
- Kategoria:
- Liiketalous ja kansainvälisyys
- Toteutusmuoto:
- Verkko-opetus, Itsenäinen opiskelu
- Hinta:
- 120 € (alv 0%)
Osaamistavoiteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa markkinoinnin roolin länsimaisessa markkinataloudessa
- nimetä markkinoinnin tärkeimmät tehtävät ja perusprosessit
- määritellä markkinoinnin perustyökalut
- soveltaa luentoaineistoista opittua harjoituksissa/itseopiskelutehtävissä
- arvioida kriittisesti markkinoinnin suuntauksia.
Tämä opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja: kriittinen ajattelu, vuorovaikutus ja viestintä.
Opintojakso kuuluu Itä-Suomen yliopiston avoimessa yliopistossa suoritettaviin Kauppatieteiden perusopintoihin, Markkinoinnin perusopintoihin sekä Johtaminen ja markkinointi perusopintoihin. Voit opiskella koko opintokokonaisuuden tai valita yksittäisiä opintojaksoja.
Verkko-opinnot
Sisältö
Markkinoinnin perusmäärittelyt. Ostokäyttäytyminen. Segmentointi. Markkinointi-informaatio ja markkinointitutkimus. Tuote, hinta, jakelu, markkinointiviestintä. Markkinoinnin suunnittelu ja johtaminen. Suhdemarkkinointi, palvelujen markkinointi ja nonprofit-organisaatioiden markkinointi. Digitaalinen markkinointi.
Suoritustapa: Opinnot suoritetaan verkko-opintoina perehtymällä oppimateriaaliin ja tekemällä verkkotentin oppimisympäristössä.
Opiskelu on täysin itsenäistä. Akateeminen opiskelu edellyttää itseohjautuvuutta, hyviä opiskeluvalmiuksia sekä suunnitelmallisuutta. Opintojaksolla on vaihtoehtoisia suoritusajankohtia, joista valitset itsellesi sopivan. Uusiminen tai korottaminen tapahtuu myös lukuvuodelle määrättyinä ajankohtina. Huomioi suoritusajankohdat opintojen suunnittelussa.
HUOM! Tenttiä voi suorittaa vaihtoehtoisina tenttipäivinä lukuvuoden aikana (hyväksytyn tentin arvosanaa voi yrittää korottaa kuitenkin vain kaksi kertaa).
Vaihtoehtoiset verkkotenttipäivät lukukausi 2024-2025: 25.10.2024, 13.12.2024, 24.2.2025, 25.4.2025, 11.6.2025 klo 14-18.
Kirjallisuus:
• Armstrong, G., Kotler, P. & Opresnik, M.O. 2023. Marketing. An Introduction. 15th Edition. Global Edition. Pearson.( e-kirjana UEF-Primo)
• Artikkelit ja muu materiaali Moodlessa.
Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.
Opettaja: Sasu Tuominen
Arviointi: 0-5 tentti.
Lisätiedot:
Opintojakso on perusopintotasoinen. Opintojakso kuuluu Kauppatieteiden perusopintoihin, Markkinoinnin perusopintoihin sekä Johtamisen ja markkinoinnin perusopintoihin.
Neuvomme ja opastamme sinua mielellämme jo opintojen suunnittelussa ja kaikissa opintojen vaiheissa. Voit olla yhteydessä sähköpostitse, puhelimitse tai voit varata keskusteluajan etäohjaukseen
Katso ohjeita opiskeluun avoimessa yliopistossa
• tunnistaa markkinoinnin roolin länsimaisessa markkinataloudessa
• nimetä markkinoinnin tärkeimmät tehtävät ja perusprosessit
• määritellä markkinoinnin perustyökalut
• soveltaa luentoaineistoista opittua harjoituksissa/ itseopiskelutehtävissä
• arvioida kriittisesti markkinoinnin suuntauksia.
Yksittäisen opintojakson hinta on 20 € / opintopiste, ja opintokokonaisuuksille 15 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024–2025.
Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.
Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.
Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.
Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä opintoasiainsihteeriin; katso yhteystiedot alta.
Opintojakso on joustavasti tarjolla lukuvuoden aikana ja voit aloittaa opinnot itsellesi sopivana ajankohtana. Opintojaksossa on vaihtoehtoisia suoritusajankohtia, joista voit valita itsellesi sopivan ja suorittaa muutoin opintoja omassa aikataulussa itsenäisesti.
Vaihtoehtoiset verkkotenttipäivät lukukausi 2024-2025: 25.10.2024, 13.12.2024, 24.2.2025, 25.4.2025, 11.6.2025 klo 13-17