Matematiikan perusopinnot, Kuopio, lv. 2024-2025

Hinta:
375 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Matematiikan perusopintojen tavoitteena on matematiikan keskeisten osa-alueiden luonteeseen ja sisältöön perehtyminen. Suurin osa opinnoista koostuu luentokursseista, joihin liittyy pienryhmissä käsiteltäviä harjoitustehtäviä. Matematiikka on pikemminkin taito- kuin tietoaine ja siksi ainoa tie oppimiseen on riittävä harjoittelu.

Opinnot toteutetaan lähiopetuksena. Klikkaamalla kurssien nimiä näet niiden aikataulut Pepin opinto-oppaasta; ilmoittautumisohjeet ovat alempana tällä sivulla.

Opintokokonaisuus koostuu seuraavista opintojaksoista:

Voit ilmoittautua yksittäisille opintojaksoille hintaan 20 e/op, tai koko perusopintokokonaisuudelle hintaan 15 e/op. Opintoihin ilmoittaudutaan olemalla yhteydessä opintoasiainsihteeriin: Kristiina Tengvall, kristiina.tengvall@uef.fi. Otathan yhteyttä viimeistään pari viikkoa ennen kurssin alkua.

Nämä ovat paikan päällä Kuopion kampuksella suoritettavat matematiikan perusopinnot, joiden opetuksesta vastaa Teknillisen fysiikan laitos. Jos opiskelet kauempaa, esim. Siilinjärveltä tai jopa Iisalmesta, niin Fysiikan ja matematiikan laitoksen Joensuun kampukselta käsin opettamat Matematiikan perusopinnot (Joensuu) sopivat etäopiskeluun näitä paremmin. Molemmat ovat samalla lailla matematiikan perusopintokokonaisuus, mutta koostuvat erinimisistä ja eri lailla jaotelluista kursseista.

(Jos matemaattiset taidot huolestuttavat mutta et tahdo lähteä uppoutumaan perusopintoihin, tarjoamme myös verkkokurssin Lukiomatematiikan kertaus, 2 op, jolla saa taitonsa muiden aineiden vaatimalle lähtötasolle.)

Opintojen tavoitteena on matematiikan keskeisten osa-alueiden luonteeseen ja sisältöön perehtyminen. Suurin osa opinnoista koostuu luentokursseista, joihin liittyy pienryhmissä käsiteltäviä harjoitustehtäviä. Matematiikka on pikemminkin taito- kuin tietoaine ja siksi ainoa tie oppimiseen on riittävä harjoittelu.

Luonnontieteistä, matematiikasta sivuaineena ja alan opetustehtävistä kiinnostuneet sekä ammatillisen osaamisen kehittämiseksi.

Yksittäisen opintojakson hinta on 20 €/op, mutta kokonaisuuden hinta on 15 €/op. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024-2025.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä opintoasiainsihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus

Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opintoja tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti.

Suomi

Ei sähköistä ilmoittautumista

Voit ilmoittautua yksittäisille opintojaksoille hintaan 20 e/op, tai koko perusopintokokonaisuudelle hintaan 15 e/op. Opintoihin ilmoittaudutaan olemalla yhteydessä opintoasiainsihteeriin: Kristiina Tengvall, kristiina.tengvall@uef.fi. Otathan yhteyttä viimeistään pari viikkoa ennen kurssin alkua tai kokonaisuuden ensimmäisen kurssin alkua.