Matematiikkaa kaikkialla (Joensuu), lv. 2024-2025

Hinta:
80 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Matematiikan sovelluksiin tutustumista, ja sitä kautta matematiikan osa-alueisiin tutustumista. Esimerkiksi matematiikan soveltaminen kuvankäsittelyssä, lääketieteessä, taiteessa, ja biologiassa; ja sitä kautta topologiaa, algebraa, tilastotiedettä ja logiikkaa helposti lähestyttävässä muodossa.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija

• on muodostanut monipuolisen kuvan siitä, millaisia sovelluksia matematiikalla on ja miten sitä hyödynnetään yhteiskunnassamme
  • tuntee matematiikan osa-alueita ja niiden erityispiirteitä
  • on laajentanut käsitystään siitä, mitä matematiikka on
  • ymmärtää matematiikan perussanastoa englanniksi

Jos kurssista suorittaa vain 1 op alkuosan, sen sisällöt ovat suppeampia: Matematiikan sovelluksia meitä ympäröivässä maailmassa. Matematiikan tieteenalaan tutustumista ja matematiikkakuvan laajentamista, ja opintojakson suoritettuaan opiskelija

• tuntee joitakin matematiikan sovelluksia
  • on laajentanut käsitystään siitä, mitä matematiikka on

Kurssi on jaettu kahteen osaan, osa 1 (1 op) ja osa 2 (3 op). Voit ilmoittautua suorittamaan yhtä, toista, tai molempia; osien hinnat ovat 20e ja 60e. Huomaa että ao. ilmoittautumisnapin painamisen jälkeen voit lisätä koriin myös kurssin toisen osan.

Toteutustapa: Verkko-opinnot. Opintojakso on opiskeltavissa kolmena eri ajankohtana: 07.08.–13.12.2024 (syksy), 07.01.–31.05.2025 (kevät) ja 01.06.–31.07.2025 (kesä).

Suoritustapa: Kurssi suoritetaan oppimateriaaleihin (esim. opetusvideot) tutustumalla sekä tehtäviä ja kirjallisia töitä tekemällä.

Oppimateriaali: Oppimateriaali jaetaan kurssilla.

Huomaa, että alla ovat ilmoittautumislinkit syksyn toteutukselle, so. sille jonne pääsee heti elokuussa ja joka on suoritettava 13.12. mennessä. Kevään ja kesän toteutuksien ilmoittautumislinkit lisätään alle marraskuun 2024 aikana ja ne aukeavat marraskuun lopussa.

Matematiikan merkityksestä, luonnontieteistä, ehkä matematiikasta laajemmin ja alan opetustehtävistä kiinnostuneet, sekä ammatillista osaamistaan kehittävät. Matematiikan opiskelusta kiinnostuneet lukiolaiset.

Yksittäisen opintojakson hinta on 20€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024-2025.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeus kattaa valitsemanasi ajankohtana olevan verkkototeutuksen kokonaisuudessaan.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​
Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton
Suomi