Mekaaninen värähdysliike ja aallot, lv. 2024-2025

Hinta:
40 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Opintojakson jälkeen opiskelija osaa värähtelyn ja aaltoliikkeen perusteet.

Osaamistavoitteena on itse substanssin oppimisen lisäksi ja sen rinnalla teknologian käyttöönoton tarkastelu liiketoiminnan eri osa-alueilla. Esimerkkien (Case Based Learning) myötä niin tehokkuuden ja tuottavuuden lisääminen kuin myös vastuullisuus ja kestävyys-aiheet ovat läsnä.

Toteutustapa: lähiopetus, Flipped Classroom (Prime Time versiona). Itsenäinen ja ryhmätyöskentely viikottain. Opettajan kanssa 3 tapaamista viikossa: 2h johdantoluentoa ja oppimisen kannalta keskeisimmät kysymykset, 2h ohjatut laskuharjoitukset, 2h Prime-Time syventävä henkilö- ja ryhmäkohtainen opetus, demonstraatiot ja kertaaminen. Kurssi vaatii läsnäoloa Kuopiossa tai Joensuussa.

Suoritustapa: Flipped classroom. Formatiivinen arviointi; Kurssin suoritustavat ja osuus kurssin kokonaispisteistä (%): verkkolaskaritehtävät (50%), prime-time -tapaamiset (10%), kurssityö (10%) ja tentti (30%). Vain tentti on pakollinen ja siinä on itsessään 50% läpäisyvaatimus.

Oppimateriaali: Kurssilla jaettava materiaali, joka perustuu kirjaan: Knight, R.D.: Physics for Scientists and Engineers, 5. painos

Opintojakso toteutetaan 18.11.-12.12.2024. Opintojakson tarkemmat tiedot ja aikataulut löytyvät Pepin opinto-oppaasta.

Luonnontieteistä, fysiikasta sivuaineena ja alan opetustehtävistä kiinnostuneet, sekä ammatillista osaamistaan kehittävät.

Yksittäisen opintojakson hinta on 20€ / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024-2025.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​
Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opinto on avattu tutustumista varten. Lisää se opintokoriin. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin

III Ilmoittautumisen käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Ilmoittautumisen käsittelyn päätteeksi saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos et ole opiskellut Itä-Suomen yliopistossa, saat lisäksi käyttäjähallinnan UEF-tunnuksen aktivointiohjeen. Jos sinulla on jo UEF-tunnus, vaihda tunnuksesi salasana.

Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon. Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä opintoasiainsihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2024-08-07 09:00