Keskustelu metsässä opiskelusta

Ohjausosaamisen kehittäminen ja johtaminen, esihenkilövalmennus

Täydennyskoulutus
Pohjois-Karjalan alueen työllisyydenhoidon ekosysteemin esihenkilöille suunnattu ohjaustyön kehittämisen ja johtamisen täydennyskoulutus.
smart for good
  • Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen
Päivämäärä:
19.9.2024 - 3.4.2025
Laajuus:
Kampus tai kaupunki:
Joensuu
Kategoria:
Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen
Toteutusmuoto:
Lähiopetus
Hinta:
0 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Ilmoittautuminen päättyy 25.8.2024.

Koulutus antaa eväitä ohjausosaamisen kasvun tukemiseen ja yhteisöllisten haasteiden ratkaisemiseen. Se vahvistaa organisaatioiden ohjaus-, arviointi- ja kehittämisosaamista sekä mahdollistaa kollegiaalisen vertaistuen ja pysähtymisen oman työn kysymysten äärelle. Koulutuksessa tarkastellaan ohjausta organisaatio- ja yhteiskuntatasoilla. Tavoitteena on rakentaa Pohjois-Karjalan työllisyysalueelle tasalaatuista ohjausta, jolla voidaan tukea asiakkaiden sujuvia siirtymiä työelämään ja koulutukseen.

Koulutus sisältää viisi puolen päivän mittaista tapaamista klo 9.15 - 12:

1. 19.9.2024
  2. 31.10.2024
  3. 9.1.2025
  4. 20.2.2025 ja
  5. 3.4.2025

Tapaamisiin on mahdollista osallistua myös etäyhteydellä.

Valmennuksen avulla esihenkilöt saavat tukea omaan ohjaustoimijuuteensa, oppivat tunnistamaan ohjaustoiminnan yhteisötason kehittämishaasteita ja saavat eväitä omaan työyhteisöön sopivien ohjauskäytäntöjen kehittämiseen. Valmennus mahdollistaa myös työllisyystoimijoiden ohjausosaamisen verkoston vahvistamisen.

Pohjois-Karjalan työllisyystoimijoiden esihenkilöt.

Koulutus kuuluu TNO Pohjois-Karjala – tietoa, neuvontaa ja ohjausta pohjoiskarjalaisten menestykseksi -hankkeen. Hanketta rahoitetaan Euroopan sosiaalirahasto plussasta (ESR+).

Mikäli olet estynyt osallistumasta valmennukseen, niin ilmoitathan sähköpostitse Hanna Hallikaiselle, hanna.hallikainen@uef.fi.

Yliopisto vastaa koulutuksen toteuttamisesta sovitun aikataulun, sisällön, opetukseen liittyvien tilojen, verkko-oppimisympäristön ja koulutuksen laadun osalta. Koulutukseen sovelletaan soveltuvien osin Itä-Suomen yliopiston opintojohtosäännön 33, 45 ja 47 §:ä. Koulutuksessa noudatetaan opetuksen eettisiä ohjeita: https://kamu.uef.fi/student-book/opetuksen-ja-opiskelun-eettiset-ohjeet/. Opiskelija vastaa osallistumisensa vahvistamisesta ja osallistumisestaan koulutuksen seminaareihin ja muihin koulutussuunnitelman vaatimiin tapaamisiin. Lisäksi opiskelija huolehtii tehtävien suorittamisesta määräpäivään mennessä.

Koulutuksen kieli on suomi.

Ilmoittautuneen asiakkaan tilalle voi samasta yrityksestä tai organisaatiosta osallistua toinen henkilö. Vaihdoksesta tulee ilmoittaa etukäteen.