Organisaatioviestintä, lv 2024-2025, verkko-opinnot
- Laajuus:
- 6 opintopistettä
- Kampus tai kaupunki:
- -
- Kategoria:
- Liiketalous ja kansainvälisyys
- Toteutusmuoto:
- Verkko-opetus
- Hinta:
- 120 € (alv 0%)
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- määritellä viestinnän osana yritysten ja yhteisöjen strategista johtamista
- soveltaa viestinnän teorioita ja malleja työelämän viestintätilanteisiin
- tunnistaa erilaiset viestintätilanteet ja valita niihin soveltuvat viestintävälineet
- rakentaa viestintäsuunnitelman
- etsiä viestintään liittyvää tutkimustietoa, arvioida sitä kriittisesti ja hyödyntää sitä viestintäaiheisessa päättötehtävässä.
Tämä opintojakso kehittää seuraavia geneerisiä taitoja: digitalisaatio, kriittinen ajattelu ja vuorovaikutus
ja viestintä.
Verkko-opinnot.
Opintojakson nimi muuttunut 1.8.2023 alkaen. Aikaisempi nimi: Markkinointi- ja yhteisöviestintä
Sisältö
Viestinnän johtaminen ja suunnittelu. Työyhteisö- ja johtamisviestintä. Mediasuhteet ja kriisiviestintä. Sidosryhmäsuhteet. Sosiaalinen media yhteisöviestinnässä.
Suoritustapa: Verkkototeutus: verkkoluennot 2 t, oppimistehtävät 80 t, essee 80 t.
Opinnot suoritetaan verkko-opintoina perehtymällä oppimateriaaliin ja palauttamalla oppimistehtäviä.Opiskelu on täysin itsenäistä. Akateeminen opiskelu edellyttää itseohjautuvuutta, hyviä opiskeluvalmiuksia sekä suunnitelmallisuutta. Opintojaksolla on vaihtoehtoisia suoritusajankohtia, joista valitset itsellesi sopivan. Uusiminen tai korottaminen tapahtuu myös lukuvuodelle määrättyinä ajankohtina. Huomioi suoritusajankohdat opintojen suunnittelussa.
Verkkokurssi on tarjolla ympäri vuoden. Päättötehtävän vaihtoehtoiset palautuspäivät lv. 2024-2025: 30.10.2024, 31.12.2024, 28.2.2025, 30.4.2025
Oppimateriaali:
1. Tench, R. & Waddington, S. (toim.) 2021. Exploring Public Relations and Management Communication. Harlow: Pearson. (saatavilla myös e-kirjana UEF-Primo)
2. Juholin, E. 2022. Communicare! Ota viestinnän ilmiöt ja strategiat haltuun. Helsinki: Infor. (saatavilla myös e-kirjana joistakin kirjastoista)
3. Artikkelit ja muu materiaali
Opettaja
Helena Kantanen
Arviointi
oppimistehtävät HYV/HYL, essee 100 %.
Edeltävät opinnot
Kauppatieteiden opiskelijat: Markkinoinnin perusteet ja Johtamisen perusteet.
Kaikilla muilla Markkinoinnin perusteet tai Johtamisen perusteet.
Lisätiedot
Opintojakso on aineopintotasoinen. Opintojakso kuuluu Markkinoinnin perusopintoihin, Johtamisen perusopintoihin ja Johtamisen aineopintoihin.
Neuvomme ja opastamme sinua mielellämme jo opintojen suunnittelussa ja kaikissa opintojen vaiheissa. Voit olla yhteydessä sähköpostitse, puhelimitse tai voit varata keskusteluajan etäohjaukseen
Katso ohjeita opiskeluun avoimessa yliopistossa
Yksittäisen opintojakson hinta on 20 € / opintopiste, ja opintokokonaisuuksille 15 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024–2025.
Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot
Kirjallisuuden hankinta-/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.
Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä; katso yhteystiedot alla.
Opintojakso on joustavasti tarjolla lukuvuoden aikana ja voit aloittaa opinnot itsellesi sopivana ajankohtana. Opintojaksossa on vaihtoehtoisia suoritusajankohtia, joista voit valita itsellesi sopivan ja suorittaa muutoin opintoja omassa aikataulussa itsenäisesti.
Verkkokurssi on tarjolla ympäri vuoden. Päättötehtävän vaihtoehtoiset palautuspäivät lv. 2024-2025: 30.10.2024, 31.12.2024, 28.2.2025, 30.4.2025