JOK_kysy_lupa_strateginen johtaminen blogi

TOMU - Toimintaympäristön muutoksen johtaminen 2024-2026

Täydennyskoulutus
Tule mukaan muutosjohtamisen koulutukseen! TOMU-koulutushankkeen koulutukset tarjoavat tutkittua tietoa ja käytännön menetelmiä muutoksien johtamiseen ja muutoshyvinvoinnin ylläpitämiseen. Ilmoittaudu mukaan!
smart for good
  • Kasvatus ja opetusala
  • Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen
Päivämäärä:
1.1.2025 - 31.5.2026
Laajuus:
6 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Opetus, kasvatus ja psykologia, Johtaminen ja henkilöstön kehittäminen
Toteutusmuoto:
Monimuoto
Hinta:
0 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

TOMU-koulutushankkeen toteuttavat Itä-Suomen yliopisto ja Lapin yliopisto. Saat käytännöllistä tietotaitoa toimintaympäristön muutosten tunnistamiseen, muutoksien johtamiseen motivaation, osaamisen, rakenteiden ja esimerkin kautta sekä tietoa muutoshyvinvoinnin ylläpitämiseksi työyhteisössä. Lisäksi tavoitteena on tarjota näkökulmia toimintaympäristöjen muutoksen johtamisen ilmiöihin. Koulutushanke sisältää kolme koulutusta. Ilmoittaudu kaikkiin, niin varmistat muutosjohtamisen laaja-alaisen osaamisen.

Sisältö:

Johtaminen kompleksisessa toimintaympäristössä, 1 op, kevät 2025

Lapin yliopisto

Koulutus tarjoaa näkökulmia toimintaympäristön muutoksen johtamisen ilmiöihin. Esihenkilö voi kohdata monia tilanteita, joihin tämä koulutus antaa tutkimusperusteista tietotaitoa. Koulutus sisältää kolme 4 tunnin webinaaria. Niiden teemat ovat toimijuuden vahvistaminen muutoksessa, johtaminen kompleksisessa toimintaympäristössä, positiivinen konfliktijohtaminen, työyhteisön hyvinvoinnin vahvistaminen muutoksessa. Lue lisää ja ilmoittaudu.

Lapin yliopiston koulutuksiin voit tutustua tässä linkissä

Muutosjohtaminen, 2 op, syksy 2025

Itä-Suomen yliopisto

Osallistujat saavat käytännöllistä tietotaitoa toimintaympäristön muutosten tunnistamiseen ja johtamiseen. Koulutus sisältää kuusi ½päivän webinaaria. Niiden keskeiset sisällöt ovat valmentavan muutosjohtamisen perusteet, motivaation johtaminen osana muutosta, osaamisen johtaminen muutostavoitteen mukaisesti, kokeileva johtaminen muutosjohtamisen keinona, muuttuvat rakenteet ja esimerkillä johtaminen.

Toteutus syksyllä 2025, aikataulu tarkentuu myöhemmin. Koulutukseen ilmoittautuminen avautuu myöhemmin.

Muutoshyvinvoinnin johtaminen, 3 op, kevät 2026

Itä-Suomen yliopisto

Osallistujat saavat käytännöllistä tietotaitoa muutoshyvinvoinnin johtamiseen. Koulutus sisältää 8 ½ päivän webinaaria. Niiden keskeiset sisällöt ovat johtajan oma hyvinvointi muutoksessa, muutosjoustavuus eli resilienssi, muutosjoustavuuden vahvistamisen menetelmiä, ongelmien käsitteleminen muutosprosessin aikana.

Toteutus keväällä 2026, aikataulu tarkentuu myöhemmin. Koulutukseen ilmoittautuminen avautuu myöhemmin.

Osallistujat saavat käytännöllistä tietotaitoa muutoksien ja uudistuksien johtamiseen sekä oman ja henkilöstönsä hyvinvoinnin ylläpitämiseen muutoksissa.

Esihenkilöt, johtajat ja niihin rinnastettavat henkilöt perusopetuksessa, varhaiskasvatuksessa, lukiokoulutuksessa ja ammatillisessa koulutuksessa. Ryhmäkoko 25.

Koulutushanketta rahoittaa Opetushallitus ja koulutukset ovat siten kohderyhmälle maksuttomia.

Ilmoittautumisen voi perua ilmoittautumisaikana. Peruminen tehdään sähköpostilla kirjallisesti koulutuksen sihteerille. Yliopisto vastaa koulutuksen toteuttamisesta sovitun aikataulun, sisällön, opetukseen liittyvien tilojen, verkko-oppimisympäristön ja koulutuksen laadun osalta. Koulutukseen sovelletaan soveltuvien osin Itä-Suomen yliopiston opintojohtosäännön 33, 45 ja 47 §:ä. Koulutuksessa noudatetaan opetuksen eettisiä ohjeita: https://kamu.uef.fi/student-book/opetuksen-ja-opiskelun-eettiset-ohjeet/.

Opiskelija vastaa osallistumisensa vahvistamisesta ja osallistumisestaan koulutuksen seminaareihin ja muihin koulutussuunnitelman vaatimiin tapaamisiin. Lisäksi opiskelija huolehtii tehtävien suorittamisesta määräpäivään mennessä. Koulutuksen kieli on suomi. Koulutus voidaan perua järjestäjän toimesta ilman, että siitä aiheutuu järjestäjälle maksuvelvoitetta.

Yhteistyössä

logo lapin yliopisto