Etsitkö koulutusta, jossa pääset hyödyntämään luonnontieteellistä ja matemaattista osaamistasi, mutta myös luovaa puoltasi? Nykyaikainen, monipuolinen ja tulevaisuuteen suuntaava tekniikan alan koulutus tarjoaa paljon mahdollisuuksia.
Koulutuskokonaisuuden sisällöt mahdollistavat henkilökohtaisen osaamisen ja opintojen räätälöinnin mielenkiintosi mukaan. Valittavanasi on useita sivuaineopintojen kokonaisuuksia, joilla voit suunnata opiskeluasi oman mielenkiintosi mukaan.
Tekniikan alan osaajille on kysyntää! Valmistuvat diplomi-insinöörit hallitsevat teollisten haasteiden edellyttämän monipuolisen asiantuntijuuden ja menetelmätaidot, joiden ansiosta ovat haluttua työvoimaa teknisiin asiantuntijatehtäviin.
Tekniikan monipuoliset mahdollisuudet
Yliopiston monitieteisyys antaa opiskelijalle laajat sivuainemahdollisuudet esimerkiksi tuotantotaloudessa, tietojohtamisessa, luonnonvarojen kestävässä käytössä ja ohjelmistotekniikassa. Tiedolla johtaminen ja tuotantotalous luovat ymmärrystä teollisesta toiminnasta ja päätöksenteon tukena käytetyn datan hallinnasta. Teknisten taitojen ohella korostuu teollisen toiminnan yhteiskunnallinen merkitys tuotteiden ja tuotannon kestävyyden ja ympäristön kuormittavuuden näkökulmista. Tekoäly, neuroverkkojen ja lisätyn- tai virtuaalitodellisuuden tekniikat ovat keskeisiä työkaluja tuotekehityksessä ja prosessien hallinnassa.
Tekniikan, luonnontieteiden, digitieteiden ja talouden ymmärrys avaa mahdollisuuksia työskennellä monipuolisissa teollisuuden asiantuntijatehtävissä. Opinnoissa korostuvat teollisuusyhteistyö ja kotimaiset yritykset ovat laajasti mukana opintojen toteutuksessa, kuten erilaisissa projekti- ja opinnäytetöissä.
Tekniikan alan verkostoyliopiston FITechin jäsenyys tuo myös muiden tekniikan alan yliopistojen koulutustarjontaa mukaan ohjelmaamme.
Tekniikan työelämäyhteistyö
Yhteistyön monet muodot
Tekniikan koulutus avaa työelämän organisaatioille mahdollisuuden hyödyntää tekniikan, luonnontieteiden, digitieteiden ja talouden opiskelijoiden asiantuntijuutta monipuolisesti.