Käsien desinfiointi

Miten koronaepidemia on vaikuttanut koulutukseen ja nuorten hyvinvointiin?

• Webinaari
  • Terveys ja hyvinvointi
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
Tapahtumapaikka:
Verkossa
Lisää kalenteriin:

Koronaepidemia ja sen torjuntatoimet vaikuttavat väestöön ja yhteiskuntaan monin tavoin sekä välittömästi että viiveellä. Useissa korkeakouluissa ja tutkimuslaitoksissa on käynnissä tutkimuksia epidemian yhteiskunnallisista vaikutuksista ja keinoista, joilla haittoja voitaisiin minimoida. Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL järjestää yhdessä muiden tutkimuslaitosten, yliopistojen ja korkeakoulujen kanssa webinaarisarjan, joka kokoaa yhteen eri tutkimusten tuloksia epidemian yhteiskunnallisista vaikutuksista.

Webinaarin aihe on Koulutus ja nuorten hyvinvointi. Käsiteltäviä kysymyksiä ovat muun muassa:

• Miten koronaepidemia ja rajoitustoimet ovat vaikuttaneet nuorten hyvinvointiin?
  • Entä tulevaisuuden uskoon?
  • Miten tämä poikkeuksellinen aika on näkynyt opiskelussa?
  • Millaisia pedagogisia ja digitaalisia ratkaisuja on kehitetty korona-aikana?

Webinaarin sisällöstä vastaavat THL:n lisäksi Metropolia ammattikorkeakoulu, Helsingin yliopisto, Tampereen yliopisto, Turun yliopisto, Itä-Suomen yliopisto, Hämeen ammattikorkeakoulu, Nuorisotutkimusseura ja Opetushallitus.

Webinaarin alkutervehdyksen pitää opetusministeri Li Andersson ja aihepiiriin johdantoluennon professori Katariina Salmela-Aro. Webinaarin muut esiintyjät ovat dosentti Otto Helve, yliopistotutkija Jussi Okkonen, kouluterveyskyselyn kehittämispäällikkö Jenni Helenius sekä vaikutuskoordinaattori ja lakimies Laura Francke.

Ilmoittautumiset pyydetään 11.11. mennessä.

Sarjan webinaareja järjestetään tämän vuoden aikana yhteensä seitsemän. Sarjan viimeinen webinaari ennen päätöstapahtumaa on Miten koronaepidemia on vaikuttanut mielenterveyteen? to 25.11. klo 9–11.

Lämpimästi tervetuloa!

THL:n tutkimusohjelmajohtajat Seppo Koskinen, Jaana Halonen ja Tuukka Tammi.