#SmartforgoodLIVE virtuaaliset aamukahvit.

#SmartForGoodLIVE: Vähemmistökielten asema Suomessa – mitä kuuluu karjalalle ja saamelle?

Vaikka uhanalaisia kieliä pidetään usein kuolevina, niiden puhujat tekevät aktiivisesti töitä niiden elinvoimaisuuden eteen. Tule kuulemaan, kuinka voimme tukea näitä kieliä ja mitä niiden tulevaisuudelta odotetaan.
  • Jatkuva oppiminen
Tapahtumapäivämäärä:
Aika:
Lisää kalenteriin:

Liity mukaan #SmartForGoodLIVE-virtuaalisille aamukahveille 31.10. klo 8.30-9.15! Aamukahveilla keskustelemme vähemmistökielten asiantuntijoiden kanssa vähemmistökielten asemasta tämän päivän Suomessa, keskiössä karjala ja saame. Etenkin uhanalaisista vähemmistökielistä puhutaan usein kuolevina, mutta todellisuudessa niiden puhujat ovat äärimmäisen aktiivisia ja motivoituneita ja tekevät paljon työtä kieltensä kehittämiseksi. Tulemme kahveilla ottamaan selvää, miten enemmistökielten puhujat voivat tukea vähemmistökielten elinvoimaisuutta. Haastamme asiantuntijoita pohtimaan, mitä karjalalle ja saame kuuluu seuraavan viiden-kymmenen vuoden kuluttua.

#SmartForGoodLIVE -virtuaalisilla aamukahveilla nautitaan säännöllisin väliajoin torstaisin klo 8.30-9.15 kupponen kuumaa. Huippuasiantuntijat johdattavat tilaisuuksissa sinut ajankohtaisten aiheiden äärelle ja pääset verkostoitumaan ja keskustelemaan muiden osallistujien kanssa! Tilaisuudet ovat maksuttomia ja avoimia kaikille.

Järjestämme aamukahvien aiheista myös pidempikestoisempaa täydennyskoulutusta ja räätälöityjä tilauskoulutuksia ja palveluita sekä avoimen yliopiston opintoja.

Tutustu Jatkuvan oppimisen keskuksen opinto- ja koulutustarjontaan.