Kestävä liiketoiminta ja yhteiskunta, lv. 2024-2025 monimuoto-opinnot

25 opintopistettä
Kampus tai kaupunki:
Kategoria:
Liiketalous ja kansainvälisyys, Juridiikka ja yhteiskunta
Toteutusmuoto:
Monimuoto, Verkko-opetus, Etäopetus
Hinta:
500 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Kestävä liiketoiminta ja yhteiskunta on monitieteinen kokonaisuus, jossa käsitellään kestävän talouden mahdollisuuksia ja haasteita liiketalouden, ympäristön ja lainsäädännön näkökulmista.

Opiskelija perehtyy kiertotalouden ilmiöihin, luonnonvarojen kestävään käyttöön ja kiertotalouden liiketoimintamalleihin.

Opintojen jälkeen opiskelija osaa soveltaa kestävyys- näkökulmia yritysten, julkisten organisaatioiden ja yhteisöjen toiminnassa, tunnistaa vastuullisen liiketoiminnan mahdollisuuksia ja ymmärtää, miten kestävä talous muuttaa yhteiskunnallista keskustelua.
Opinnot antavat valmiuksia toimia kestävän talouden asiantuntijana ja kehittäjänä yrityksissä, julkisorganisaatioissa, yhteisöissä ja yrittäjänä.

Itä-Suomen yliopiston Avoin yliopisto järjestää Kestävä liiketoiminta ja yhteiskunta opinnot monimuoto-opintoina. Opetus on Itä-Suomen yliopiston opetussuunnitelman mukaista ja opetuksesta vastaavat kauppatietieteiden, ympäristöpolitiikan ja oikeusteiden opettajat. Opintoja voi opiskella avoimessa yliopistossa jokainen, opiskelijan peruskoulutuksesta ja iästä riippumatta.

Suorita vähintään 25 op:

Vastuullinen liiketoiminta 6 op
Mining, Society and Sustainability I, 3 op

Ympäristöpolitiikan perusteet 3 op

Kiertotalous yhteiskunnallisena muutoksena 3 op (myös kevät 2025)

J: Kiertotalouden oikeus 5 op

J: Ympäristöoikeuden perusteet 5 op

Muu opintokokonaisuuteen soveltuva opintojakso

Opintojakson kohdalta pääset katsomaan opintojakson tarkempia tietoja ja ilmoittautumaan.

Avoimen yliopiston opiskelijat suorittavat opinnot tutkinto-opiskelijoiden aikataulujen ja suoritustapojen mukaisesti. Suorittamistapoja ovat mm. verkko-opetus, kontaktiopetus, luennot, harjoitukset, seminaarit sekä luento- ja kirjallisuustentit. Uusiminen tai korottaminen tapahtuu myös lukuvuodelle määrättyinä ajankohtina. Tutustu opintojaksokohtaisiin aikatauluihin ja suoritustapoihin jo ennen ilmoittautumista. Huomioi suoritusajankohdat opintojen suunnittelussa.

Ilmoittautuminen

Opintokokonaisuuteen ei voi ilmoittautua. Ilmoittautuminen opintoihin tapahtuu opintojakso kerrallaan/opintojaksoittain. Opintomaksu on 20 €/opintopiste. Opintomaksu maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Yksittäisille opintojaksoille voit ilmoittautua kunkin opintojakson omalla sivulla.

Neuvomme ja opastamme sinua mielellämme opintojen suunnittelussa. Olemme tukena kaikissa opintojen vaiheissa. Voit olla yhteydessä sähköpostitse, puhelimitse tai varata keskusteluajan kalenterista Teams-etäohjaukseen. Bookings – – Outlook (office365.com)

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille. Yksittäisen opintojaksojen hinta on 20 € / opintopiste. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024-2025.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot.

Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit. Jos opintojakson opetukseen voi ilmoittautua jatkuvasti, opiskeluoikeusaika on 1.8. - 30.7.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Kellonajasta riippumaton
Päiväopetus

Osa opintojaksoista on joustavasti tarjolla koko lukuvuoden aikana ja voit aloittaa opinnot itsellesi sopivana ajankohtana. Joissakin opintojaksoissa toteutus on vain syys- tai kevätlukukaudella. Tarkasta yksittäisen opintojakson opetus- ja suoritusajankohdat, suoritustapa ja ilmoittautumisaika opintojakson tiedoista. Opintojaksokohtainen opiskeluoikeus on voimassa enintään 31.7.2025 saakka.

Suomi
Englanti

Opintokokonaisuudessa on suomenkielisiä ja englanninkielisiä opintojaksoja.

Ei sähköistä ilmoittautumista

Opintokokonaisuuteen ei voi ilmoittautua, vaan ilmoittautuminen tehdään opintojaksoittain 20 e/op. Voit hakea opintojakson joko jatkuvan oppimisen koulutushausta tai opintopolusta.