Kriminologian perusopinnot, lv. 2024-2025, ilmoittautuminen

20 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Kriminologian perusopinnot suorittanut opiskelija

· ymmärtää rikollisuuden laajana yhteiskunnallisena ilmiönä.

· tuntee rikosalttiutta aiheuttavat tekijät eli rikollisuuden syyt.

· tuntee kriminologian menetelmät ja tietolähteet.

· ymmärtää taloustieteellisen näkökulman rikollisuuteen.

· tuntee rikollisuuden ja kontrollin historialliset kehityslinjat.

· tiedostaa rikollisuuden vähentämisen ja rikoksentorjunnan keinot, mahdollisuudet ja rajoitukset.

· kykenee osallistumaan vakuuttavasti rikollisuudesta ja rangaistuksista käytävään yhteiskunnalliseen keskusteluun.

Kriminologian perusopinnot 25 op

5311528 Kriminologia 5 op

5311409 Johdatus rikostaloustieteeseen 5 op

5311921 Kriminologian menetelmät 5 op, avoimen yliopiston kiintiö 5 opiskelijaa

5311930 Rikollisuuden ja kontrollipolitiikan historia 5 op, avoimen yliopiston kiintiö 5 opiskelijaa

5311934 Kriminologian lukupiiri 5 op, avoimen yliopiston kiintiö 2 opiskelijaa

Tarkemmat opintojaksokuvaukset löydät opintojaksokohtaisista linkeistä sekä opinto-oppaasta (julkaistaan kesäkuun 2024 lopulla). Kesäyliopiston opetusaikataulut löytyvät ao. oppilaitoksen verkkosivuilta.

• SUORITUSTAPOINA vaihtelevat opintojaksoittain lähiopetus, kirjalliset tehtävät ja verkkotentit.
  • TARKISTA opintojaksokohtaiset sisällöt, aikataulut ja suoritustavat opinto-oppaasta ennen ilmoittautumista. Varmista myös, että vaihtoehtoisia suorituskertoja (tentit ja kirjalliset tehtävät) on jäljellä vähintään kaksi (mahdollistaa uusinnan). Suorituskerrat vähenevät, mitä pidemmälle lukuvuosi etenee.
  • ILMOITTAUTUMINEN Opintojaksoille voi ilmoittautua avoimen yliopiston opiskelijaksi koko lukuvuoden ajan, mutta opintojaksojen suorittamiseen on tietty aikataulutus. Tarkemmat aikataulut ja ilmoittautumiskäytänteet löytyvät opinto-oppaasta yksittäisten opintojaksojen tiedoista. Opintopolussa ilmoittautuminen muodostaa Peppiin Avoimen yliopiston opiskeluoikeuden, ilmoittaudut sen lisäksi erillisten ohjeiden mukaisesti oikeustieteiden laitoksen aikataulutettuun opetukseen/tentteihin, tehtävänpalautukseen jne.
  • OPISKELUOIKEUSAIKA on opintojaksokohtainen ja päättyy aina viimeistään 30.7.2025, riippumatta siitä, ilmoittaudutko syys- vai kevätlukukauden puolella. Yhden opintopisteen hyvään suorittamiseen pitäisi mennä aikaa n. 27 tuntia, 5 op n. 130 t, joten tämä kannattaa huomioida opintoja suunnitellessa.
  • KIRJAUDU ilmoittautumisen jälkeen aloitusohjeiden mukaisesti Avoimen yliopiston oikeustieteiden opintojen tiimiin (elearn-Moodle).
  • Voit myös varata opinto-ohjausajan (toteutus Teams/puhelin) Itä-Suomen yliopiston avoimeen yliopistoon jatkuvan oppimisen asiantuntijalle Seijalle oheisella sähköisellä lomakkeella. Opinto-ohjaus on maksutonta ja voit tulla ohjaukseen jo esimerkiksi ennen opintojen alkua.

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille 20 e/op. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024-2025.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeus on opintojaksokohtainen ja päättyy aina viimeistään 30.7.2025.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus
Suomi

Ei sähköistä ilmoittautumista

Opintokokonaisuuteen 25 op ei voi ilmoittautua, vaan ilmoittautuminen tehdään opintojaksoittain 20 e/op.