Metsäoikeuden perusopinnot, lv. 2024-2025, ilmoittautuminen

Hinta:
20 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Metsäoikeuden sivuaineopinnot soveltuvat erityisen hyvin metsätieteiden opiskelijoille sekä muille, jotka ovat suuntautumassa metsäalan tehtäviin julkishallinnossa tai yrityksissä. Opintokokonaisuus soveltuu hyvin myös näissä tehtävissä toimivien lisäopinnoiksi.

Opintokokonaisuus koostuu kolmesta pakollisesta ja vapaavalinnaisista opintojaksoista

Pakolliset:

5311704 Ympäristöoikeuden perusteet 5 op, kevät 2025

5311706 Luonnonvara- ja luonnonsuojeluoikeus 5 op

5311730 Metsäoikeus 5 op, syksy 2024

Vapaavalintaiset:

5311211 Maa- ja metsätalousverotuksen perusteet 5 op

5311526 Rikosoikeuden perusteet 5 op

5311705 Ympäristönsuojeluoikeus 5 op

5311707 Kaavoitus- ja rakentamisoikeus 5 op

5311728 Kiinteistöoikeus 5 op

Tarkemmat opintojaksokuvaukset löydät opintojaksokohtaisista linkeistä ilmoittautumisosiosta sekä opinto-oppaasta (julkaistaan kesäkuun 2024 lopulla). Kesäyliopiston opetusaikataulut löytyvät ao. oppilaitoksen verkkosivuita.

• SUORITUSTAPOINA vaihtelevat opintojaksoittain yleiset tentit (valvottu salitentti), lähiopetus, kirjalliset tehtävät ja verkkotentit.
  • TARKISTA opintojaksokohtaiset sisällöt, aikataulut, pakolliset edeltävät opinnot ja suoritustavat opinto-oppaasta ennen ilmoittautumista. Varmista myös, että vaihtoehtoisia suorituskertoja on jäljellä vähintään kaksi (mahdollistaa uusinnan). Suorituskerrat vähenevät, mitä pidemmälle lukuvuosi etenee. Opinnot voi suorittaa etäopintoina, salitentteihin tulee sopia valvonta omalle paikkakunnalle johonkin paikalliseen oppilaitokseen. Maksuton valvonta on Joensuun kampuksella.
  • ILMOITTAUTUMINEN Opintojaksoille voi ilmoittautua avoimen yliopiston opiskelijaksi koko lukuvuoden ajan, mutta opintojaksojen suorittamiseen on tietty aikataulutus. Tarkemmat aikataulut ja ilmoittautumiskäytänteet löytyvät opinto-oppaasta yksittäisten opintojaksojen tiedoista. Opintopolussa ilmoittautuminen muodostaa Peppiin Avoimen yliopiston opiskeluoikeuden, ilmoittaudut sen lisäksi erillisten ohjeiden mukaisesti oikeustieteiden laitoksen aikataulutettuun opetukseen/tentteihin, tehtävänpalautukseen jne.
  • OPISKELUOIKEUSAIKA on opintojaksokohtainen ja päättyy aina viimeistään 30.7.2025, riippumatta siitä, ilmoittaudutko syys- vai kevätlukukauden puolella. Yhden opintopisteen hyvään suorittamiseen pitäisi mennä aikaa n. 27 tuntia, 5 op n. 130 t, joten tämä kannattaa huomioida opintoja suunnitellessa.
  • KIRJAUDU ilmoittautumisen jälkeen aloitusohjeiden mukaisesti Avoimen yliopiston oikeustieteiden opintojen tiimiin (elearn-Moodle).
  • Voit myös varata opinto-ohjausajan (toteutus Teams/puhelin) Itä-Suomen yliopiston avoimeen yliopistoon jatkuvan oppimisen asiantuntijalle Seijalle oheisella sähköisellä lomakkeella. Opinto-ohjaus on maksutonta ja voit tulla ohjaukseen jo esimerkiksi ennen opintojen alkua.

Opinnot ovat tarkoitettu kaikille oikeustieteiden opiskelusta kiinnostuneille, jotka haluavat kehittää oikeudellista osaamista juridista asiantuntijuutta vaativissa tehtävissä. Moni avoimen yliopiston oikeustieteiden opiskelijoista opiskelee tutkintotavoitteisesti, mutta myös ammatillisena täydennyskoulutuksena yksittäisiä opintojaksoja tai opintokokonaisuuksia. Miten aloitan tutkintotavoitteisen opiskelun?

Ilmoittaudu yksittäisille opintojaksoille 20 e/op. Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024-2025.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeus on opintojaksokohtainen ja päättyy aina viimeistään 30.7.2025.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun. ​

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä koulutussihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Päiväopetus

Opintojaksokohtaiset aikataulut löytyvät opintojaksojen tiedoista.

Suomi

Ei sähköistä ilmoittautumista

Opintokokonaisuuteen 25 op ei voi ilmoittautua, vaan ilmoittautuminen tehdään opintojaksoittain 20 e/op.