Urheiluravitsemuksen perusopinnot, verkko-opinnot lv. 2024-2025

Hinta:
450 € (alv 0%)
Jatkuva oppiminen verkkosivut

Opinnoissa syvennytään urheiluravitsemukseen useasta eri näkökulmasta tieteelliseen tietoon pohjautuen. Perehdyt mm. eri lajien asettamiin ravitsemusfysiologisiin vaatimuksiin ja suorituskyvyn, palautumisen ja kehittymisen optimointiin, urheiluravitsemukseen eri ikäryhmissä, urheilijan syömishäiriöihin sekä urheilijan psyykkiseen hyvinvointiin ja sen tukemiseen. Teoriatiedon syventämisen lisäksi opinnoissa painotetaan vahvasti käytännönläheisyyttä.

Urheiluravitsemuksen perusopinnot suoritettuaan opiskelija on perehtynyt urheiluravitsemukseen useasta näkökulmasta tieteelliseen tietoon pohjautuen ja osaa soveltaa urheiluravitsemuksen teoriatietoa monipuolisesti myös käytäntöön.

Urheiluravitsemuksen perusopinnot ovat aikataulutettuja verkko-opintoja; opintojaksot ovat opiskeltavissa alla olevina ajankohtina.

Opintokokonaisuus koostuu lv. 2024-25 seuraavista opintojaksoista:

Verkkovälitteinen info urheiluravitsemuksen perusopinnoista 22.8.2024 klo 17.00-18.00. Info on avoin kaikille; opintoja vasta harkitseville tai opintojaksoille jo ilmoittautuneille. Tapaamiseen pääset tästä linkistä.

Opintojaksot sisältävät erilaajuisia ja -tyyppisiä tehtäviä, jotka etenevät tietyn aikataulun mukaisesti. Opinnoissa käytetään verkko-oppimisympäristö Moodlea. Opintojesi suunnitteluvaiheessa, tutustuthan opintojaksokohtaisiin aikatauluihin, suoritustapoihin sekä tarvittaviin edeltäviin opintoihin ja huomioi kunkin opintojakson viimeinen ilmoittautumispäivä. Voit ilmoittautua myös perusopintokokonaisuuteen yhden lukuvuoden opiskeluoikeusajalla, kts. lisätietoja "Opetuksen maksullisuus" -kohdasta.

Liikkujan ravitsemuksen perusteet -opintojakso on pakollinen edeltävä opintojakso kaikille perusopintojen opintojaksoille lukuun ottamatta Urheilijan psyykkinen hyvinvointi -opintojaksoa. Muutoin kokonaisuuteen kuuluvien opintojaksojen keskinäinen suoritusjärjestys on vapaa.

Urheiluravitsemuksen opinnot soveltuvat hyvin kaikille työn, harrastusten tai oman mielenkiinnon vuoksi urheilun ja ravitsemuksen parissa toimiville, mm. valmentajille, ohjaajille ja urheilijoille sekä kaikille ravitsemuksesta, terveydestä ja omasta hyvinvoinnista kiinnostuneille. Opinnot tarjoavat hyvän mahdollisuuden mm. täydentää ammatillista osaamista työelämässä ja soveltuvat hyvin myös sivuaineeksi/osaksi tutkintoa esim. sosiaali-, terveys- ja liikuntatieteiden opiskelijoille.

Voit ilmoittautua opintoihin

a) opintojakso kerrallaan, jolloin opintojen hinta on 20 €/opintopiste tai

b) koko perusopintokokonaisuuteen (7 opintojaksoa) kerralla, jolloin opintojen hinta on 450 € (15 €/opintopiste).

Yksittäisille opintojaksoille voit ilmoittautua jokaisen opintojakson omalla sivulla. Pääset opintojakson omalle sivulle klikkaamalla opintojakson nimeä yllä olevasta listasta. Perusopintokokonaisuuteen (kaikki 7 opintojaksoa) voit ilmoittautua tällä sivulla.

Perusopintokokonaisuuteen on mahdollista ilmoittautua 1.9.2024 saakka. Yksittäisille opintojaksoille voi ilmoittautua vielä tämän jälkeenkin, kunkin opintojakson viimeiseen ilmoittautumispäivään saakka. Saat opiskeluoikeuden perusopintoihin ilmoittautumishetkestä lukuvuoden loppuun (30.7.2025) saakka. Käytännössä kukin opintojakso on mahdollista suorittaa vain sen järjestämisajankohtana.

Perusopintojen opiskeluoikeus sisältää Liikkujan ravitsemuksen perusteet -opintojakson osalta vain syksyn 2024 toteutuksen (2.9.-25.10.2024).

Huomioithan, että jos et saa suoritettua kaikkia perusopintokokonaisuuteen kuuluvia opintojaksoja kuluvan lukuvuoden aikana, sinun tulee ilmoittautua ja maksaa opintojakso uudelleen seuraavana lukuvuonna.

Hinnat ovat voimassa lukuvuoden 2024-2025.

Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen opintomaksuihin sekä maksu- ja perumisehtoihin: Opinto-oikeus ja maksuehdot. Opiskeluoikeusaika määräytyy opetussuunnitelman mukaisesti kattaen opetuksen ja tentit.

Kirjallisuuden hankinta/lainauskulut eivät sisälly opintomaksuun.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä opintoasiainsihteeriin; katso yhteystiedot alta.

Kellonajasta riippumaton
Suomi

Ilmoittaudu

I Ilmoittautumaan pääset oheisesta painikkeesta. Siirryt ilmoittautumispalveluun, jossa opintokokonaisuus on valmiiksi valittuna. Voit halutessasi lisätä opintokoriin myös muita opintoja, ennen kuin jatkat ilmoittautumaan.

II Siirry tunnistautumaan Suomi.fi-palveluun, täydennä omat tietosi ilmoittautumislomakkeelle, vahvista ilmoittautuminen ja maksa opinnot.

Huom! Ilmoittautuminen on sitova. Tutustu avoimen yliopisto-opetuksen hinnastoon sekä maksu- ja perumisehtoihin.

III Ilmoittautumisesi käsittelyaika on pääasiallisesti 2-5 arkipäivää, maksimissaan 10 arkipäivää. Käsittelyajan jälkeen saat järjestelmän lähettämän viestin, joka sisältää linkin opintojen aloitusohjeisiin. Tutustu ohjeisiin huolellisesti.

Jos sinulla ei ole aiempaa UEF-tunnusta, saat lisäksi yliopiston käyttäjähallinnasta UEF-tunnuksen aktivointiohjeet. Tunnuksesi saa käyttöoikeudet opiskeluoikeuden alkaessa.

Mikäli et saa viestejä, tarkista sähköpostisi roskapostikansio ja tarvittaessa ota yhteyttä avoimeen yliopistoon.

Jos työnantaja maksaa opintomaksun, ota yhteyttä opintoasiainsihteeriin; katso yhteystiedot alla.

Ilmoittautuminen alkaa:
2024-08-05 09:00