Aivojen magneettikuva.

Aika:
17:00–18:00
Lisää kalenteriin:

Vuosi 2024 on ollut Alzheimer-kentällä mullistusten aikaa. Suomalaistutkimuksessa selvisi työikäisten kasvava muistisairausmäärä, lääkehoidoissa ollaan siirtymässä oireiden hoidosta itse taudin hoitoon ja taudin diagnosointi saattaa mullistua verikokeiden avulla.

Aivosäätiön webinaarissa Itä-Suomen yliopiston Aivotutkimusyksikön tutkimusjohtaja Eino Solje nostaa ajankohtaiset aiheet esille ja käsittelee seuraavia teemoja:

• Mitä uutta tutkimus on saanut selville Alzheimerin taudista? Mihin tutkimus keskittyy juuri nyt?
  • Mitä uusia hoitoja on tiedossa maailmalla ja Suomessa?
  • Milloin muistin, tiedonkäsittelyn tai käyttäytymisen oireista tulee huolestua ja epäillä muistisairautta?

Ilmoittaudu oheisesta linkistä. Kaikille ilmoittautuneille lähetetään jälkikäteen tallenne webinaarista.

Ohjelma ja ilmoittautuminen

Eino Solje on Itä-Suomen yliopiston kliinisen tutkimuksen apulaisprofessori ja Aivotutkimusyksikön johtaja. Lisäksi hän on Kuopion yliopistollisen sairaalan muistipoliklinikasta vastaava apulaisylilääkäri. Soljen omaa tutkimusalaa ovat erityisesti työikäisten etenevät muistisairaudet. Hän kuuluu myös otsalohkodementioihin keskittyvään FinFTD-tutkimusverkostoon.