Tekstitarroja lasiseinässä.

Kieliteknologian ja kieliammattilaisten rooli ihmisen ja koneen aikakaudella

• Seminaari
  • Kielet ja kulttuurit
  • Teknologia ja innovaatiot
Alkamispäivä:
Päättymispäivä:
Tapahtumapaikka:
Joensuun kampus, Agora-rakennus, sali AT100
Yliopistokatu 4
Lisää kalenteriin:

COST Action -tutkimusverkosto LITHMEn (Language in the Human-Machine Era) työpaketit Computational Linguistics (WG1) ja Language work, language professionals (WG7) järjestävät yhteisen työpajan Itä-Suomen yliopistossa Joensuussa.

Tapahtuman puheenvuorot ja paneeli ovat avoimia kaikille kiinnostuneille 28.8. klo 9–16.30 ja 29.8. klo 9–14.30. Tapahtuma on maksuton. Ohjelmassa kahvitarjoilut, lounastauot ovat omakustanteisia. Tervetuloa!

Työpajan teema on "Kieliteknologian ja kieliammattilaisten rooli ihmisen ja koneen aikakaudella". Kaksipäiväsessä työpajassa teemaa tarkastellaan eri näkökulmista pääpuhujien ja muiden esitysten johdattelemana. Pääpuhujat ovat professori Mark Fišel TartuNLP-keskuksesta ja AI Research Manager Catarina Farinha Unbabel-yrityksestä.

Työpajaan sisältyy Kulttuurinen tieto ja digitaaliset taidot kansainvälistyvässä työelämässä - CUDIS -hankkeen (ESR+) järjestämä paneelikeskustelu, jossa käsitellään kieliteknologioita monikielisillä työpaikoilla 28.8.2024 kello 15.00–16.30. Panelisteina viestintä- ja vastuullisuuspäällikkö Laura Hyvärinen (Porokylän leipomo oy), yhteyspäällikkö Timo Leinonen (Maakuntaliitto) ja kieliteknologian opinnäytetyöntekijä Kata Mikó (Youpret oy). CUDIS-hanketta toteuttaa Itä-Suomen yliopisto ja se on Euroopan Unionin osarahoittama. Paneelikeskusteluosuuteen pyydetään ilmoittautumaan erikseen osoitteessa https://blogs.uef.fi/cudis/events/.

Katso työpajan ohjelma tästä.

Ilmoittautumiset pyydetään 19.8. mennessä.

Lisätietoja antaa professori Maarit Koponen, sähköposti maarit.koponen@uef.fi.

Co-funded by the European Union