Yleiskuva kuvataiteen sivuaineopiskelijoiden näyttelystä Joensuun kampuskirjastossa 24.4.–5.5.2023

Kuvataiteen sivuaineopiskelijoiden teoksia Joensuun kampuskirjastossa

• Kirjaston tapahtuma
Alkamispäivä:
Päättymispäivä:
Tapahtumapaikka:
Joensuun kampuskirjasto
Lisää kalenteriin:

Joensuun kampuskirjastossa on huhti-toukokuussa esillä kuvataiteen sivuaineopiskelijoiden teoksia opintojaksolta Visuaalisen kulttuurin menetelmiä ja sovelluksia.

Kuvallisia kehänkiertoja

Hans-Georg Gadamerin mukaan kaikki ymmärrys on luonteeltaan kehämäistä. Lähdemme ennakko-oletuksinemme jostain alkupisteestä muodostamaan tulkintaa toisesta – henkilöstä, tekstistä, taideteoksesta… Kohtaaminen täsmentää ajatuksiamme ja oletuksiamme, palaamme ”itsemme kuin toisen luo”. Muuttuneesta positiosta palaamme uudelleen tulkinnan äärelle, ja jälleen teemme tarkennuksia – ja niin edelleen.

Näyttelyn taiteilijat ja keskustelukumppanit / Artists and conversation partners of the exhibition:
Vuokko Palkovaara – Henry Moore
Lotta Pulkkinen – Georgia O’Keeffe