Tourism Business
Käynnissä
Tutkimme sitä, kuinka elämykset syntyvät ja kehittyvät erityisesti luontomatkailukohteissa ja kuinka niistä viestitään. Pyrimme lisäämään ymmärrystä erilaisten matkailijasegmenttien arvo-odotuksista, arvon muodostumisesta, sekä siitä, miten odotuksia vastaavia palveluja voidaan kehittää ja johtaa vastuullisesti. Yhä suurempaan rooliin sekä elinkeinossa että tutkimuksessa on nousemassa vastuullisuusviestintä. Matkailijan kokemus ja elämys kohteessa syntyy useiden sidosryhmien tarjoamien palvelujen yhteisvaikutuksena, joten toimijaverkostot, yrittäjyys, ja kilpailukyky ovat keskeisiä tutkimusaiheitamme.
Tutkimusryhmän tutkimustoiminta rakentuu matkailun hyvinvointivaikutusten ympärille. Matkailun ja erityisesti matkailuliiketoiminnan mahdollisuuksia lisätä yhteisöjen, yritysten ja niiden työntekijöiden, matkailijoiden, sekä ympäristön hyvinvointia tarkastellaan kolmesta näkökulmasta: digitaalisuus ja teknologia, luonto, ja vastuullisuus. Tutkimuksemme lisää ymmärrystä erilaisten matkailijasegmenttien arvo-odotuksista, arvon muodostumisesta, sekä siitä, miten matkailijoiden odotuksia vastaavia palveluja voidaan kehittää ja johtaa vastuullisesti. Tutkimuksessamme luonto, erityisesti vesistöt ja metsät nähdään resurssina ja elämysten ja hyvinvoinnin syntymisen lähteenä ja ympäristönä.