Hyppää pääsisältöön

Tarkenna hakuasi

Matematiikan tehtävän ratkaiseminen.

Pakkopullasta opis­ke­li­jays­tä­väl­li­sek­si ko­ko­nai­suu­dek­si

Matematiikan reaalianalyysi-kurssin läpäisee vuosittain ensimmäisellä yrityksellä vain noin puolet opiskelijoista. Nyt kurssia on lähdetty kehittämään opiskelijaystävällisemmäksi monitieteisen yhteistyön merkeissä. 

  • Teksti Nina Venhe | Kuva Varpu Heiskanen

Tarkoituksena ei kuitenkaan ole tinkiä ma­te­maat­ti­ses­ta täs­mäl­li­syy­des­tä eikä tut­ki­muk­sel­li­ses­ta näkökulmasta.

Janne Heittokangas

Yliopistonlehtori

Jos opiskelija on tiiviisti yhteisessä oppimisessa mukana, toimii hän hyvän tii­mi­työn­te­ki­jän tavoin.

Lasse Eronen

Yliopistotutkija